חדשות הארץמבזקים

ארגוני המחאה: "אם הממשלה לא תעצור, המדינה כולה תעצור"

ארגוני המאבק בחקיקה המשפטית קראו היום (שבת) קריאה אחרונה לדבריהם לממשלת ישראל לעצור את החקיקה, ולא להביא להצבעה בקריאה ראשונה את החוק לביטול עילת הסבירות. לטענתם זה "החוק הדיקטטורי הראשון שיתן לממשלה צ’ק פתוח לפעול בחוסר סבירות קיצוני".

הם מסרו כי אם תחליט הממשלה לחוקק – תגובתם תהיה עוצמתית: "חקיקה בניגוד לרצון העם תהפוך את הממשלה המכהנת לממשלה לא לגיטימית, והתגובה הציבורית תהיה בהתאם."

בארגוני המאבק הבהירו כי אם החקיקה אכן תעבור בשני, יוכרז יום שלישי הקרוב כיום ההתנגדות הראשון לחודש יולי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך יום ההתנגדות בשלישי, יקיימו הארגונים, החל מהשעה 8:00 בבוקר, הפגנות, צעדות, שיירות ושיבושים ברחבי הארץ. בשעה 16:00 תתקיים הפגנת ענק בנמל התעופה בן גוריון, והחל מהשעה 20:00, יתקיימו הפגנות וצעדות מתמשכות בערי ישראל.

בארגוני המאבק חזרו על הקריאה לציבור הרחב, להיערך ביום שלישי הקרוב על מנת להצטרף ליום ההתנגדות, היה וממשלת ישראל אכן תעביר את החוק בשני בלילה.

בארגונים דיווחו כי סקטורים ומגזרים רבים כבר התגייסו; מעסיקים וחברות יאפשרו לעובדיהם להיעדר, עסקים שישביתו פעילות ושכירים רבים שיודיעו מחר לממונים עליהם על כוונתם להיעדר, לרבות שכירים המאוגדים במסגרת ההסתדרות. בין הסקטורים: חברות הייטק רבות, משרדי עורכי דין, רופאים ומקצועות הבריאות, סטודנטים שייעדרו ממבחנים, להט"ב, משרדי אדריכלים ומתכננים ובעלי עסקים קטנים.

מטעם ארגוני המאבק נמסר: "עם ישראל אינו חפץ בדיקטטורה, והוא אינו חפץ בחקיקה דיקטטורית חד צדדית ומסוכנת שתרסק את הכלכלה, תפגע בביטחון ותביא לקרע בעם. עם ישראל לא יוותר על הדמוקרטיה שלו ולא יחיה תחת עריצות קיצונית ומסוכנת. אנו קוראים היום לנתניהו ושותפיו הקיצוניים בממשלה – אם החוק עובר בקריאה ראשונה, ממשלת ישראל תאבד את הלגיטימציה שלה, אין לממשלה בדמוקרטיה מנדט לבטל את הדמוקרטיה. מול ממשלה לא לגיטימית זו חובה להתנגד. בשלישי הקרוב, אם החוק עובר לילה קודם, עם ישראל ייצא בהמוניו ליום התנגדות. אם הממשלה לא תעצור, המדינה כולה תעצור."

מחאה - קרית טבעון - הפגנה - מפגינים - דגלי ישראל
ארכיון. צילום: ליאור כרמון

Back to top button