מבזקיםפוליטי / מדיני

ליברמן תוקף את לפיד וגנץ: "חוסר אחריות לאומי וחציית קו אדום"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, תקף לפני זמן קצר (שבת) את חבריו לאופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ.

ליברמן כתב בטוויטר: "לאחר ההצבעה בכנסת על הוועדה לבחירת שופטים והפארסה תוך כדי התהליך ולאחר מכן, הצהירו לפיד וגנץ שאי אפשר לחזור להידברות ולשיחות בבית הנשיא לפני שהוועדה לבחירת שופטים תתחיל לפעול. מאז שמענו הודעה ברורה של שר המשפטים, שאין לו שום כוונה לכנס את הוועדה למינוי שופטים, וגם אם בג"ץ יכריח אותו אז הוא יקיים דיוני סרק בלבד. יתרה מזאת, במקביל ממשלת ההלכה המשיחית-חרדית ממשיכה בחקיקה דורסנית וחד צדדית".

הוא המשיך: "בראש ובראשונה הקואליציה מקדמת את עילת הסבירות ומתכננת להעבירה באופן חד צדדי עוד השבוע. כמו כן, היא קידמה חוק שמאפשר למקורבו של דרעי להתמודד לראשות עיריית טבריה למרות שעל פי החוק בעקבות תפקידו הנוכחי הוא היה מנוע מכך. בנוסף, דחתה הקואליציה את הבחירות לרבנות הראשית גם מתוך אינטרסים אישיים ומתוך הרצון של דרעי וגורמים נוספים לקדם את קרוביהם לתפקיד. אי אפשר לא להתייחס גם להתפטרותו של מפקד מחוז תל אביב עמי אשד, ההשתלחויות חסרות רסן של השרים ביועצת המשפטית לממשלה, הניסיון לפרק את לשכת עורכי הדין אחרי התבוסה של מועמד הקואליציה ועוד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הצהיר: "על רקע זה, הקריאות של לפיד וגנץ לחידוש השיחות בבית הנשיא הן חוסר אחריות לאומי וחציית קו אדום שהם בעצמם קבעו – כינוס הוועדה לבחירת שופטים עם השלמת בחירתו של נציג הקואליציה ומינוי נציג הממשלה, ועצירת החקיקה החד צדדית. מהלך כזה הוא פגיעה במאות אלפי אזרחים טובים שממשיכים למחות שבוע אחר שבוע, זה מתן לגיטימציה למהלכים חד צדדים של נתניהו, ומהווה סיוע פעיל למאמציו של נתניהו למסמס את המחאה".

ליברמן סיכם: "ההסכמה היחידה שאנו חייבים לשאוף אליה היא כינון חוקה בהתאם לחזונו של הרצל, חוקה המבוססת על הפרדה בין דת ומדינה, שוויון בנטל ולימודי ליבה חובה בכל מוסד חינוכי שמקבל תקצוב מהמדינה. על מנת לקדם את היוזמה הזו, ביקשתי מח"כ עודד פורר, לרכז פורום משותף של מפלגות האופוזיציה הציוניות וכן מומחים שונים בתחום, על מנת לגבש הסכמה רחבה לכינון חוקה במדינת ישראל, שתובא לאישור הממשלה מיד עם החלפת השלטון".

Back to top button