מבזקיםפוליטי / מדיני

בן גביר: אזרח שינטרל מחבל נשקו לא ילקח ממנו, יקבל צל"ש

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומשטרת ישראל העבירו בימים האחרונים נוהל חדש, במסגרתו נשקו של אזרח שניטרל מחבל שביצע פיגוע לא יילקח ממנו.

על פי הנוהל החדש, נשקו של המנטרל יישאר בידיו ולא ילקח ממנו במקרה שמדובר בפיגוע לאומני והיורה פעל מתוך הגנה עצמית. הנוהל כפוף לכך שאותו אזרח הפסיק בירי מיד לאחר שחלפה סכנת החיים שלו או כלפי אנשים אחרים ובמקרה שרק המחבל נפגע או חוסל מן הירי.

עד כה קבע הנוהל המשטרתי כי לקצין שיקול דעת האם להחרים נשקו של מי שניטרל מחבל בזירת פיגוע, דבר שגרם ברבים מהמקרים הלכה למעשה לשימוש באופציה הקלה של החרמת הנשק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הלכה למעשה, השר והמשטרה סיכמו על ביטול שיקול דעת של קצין במקרים של הגנה עצמית, כאשר במקרה כזה הנשק ייוותר בידי האזרח.

בן גביר כתב בטוויטר: "במסגרת הרפורמה בנשק אותה אני מוביל במשרד לביטחון לאומי, לפי הנוהל המשטרתי החדש מהיום אזרח שינטרל מחבל נשקו לא ילקח ממנו. בעבר היו יותר מידי מקרים שבהם מי שחיסל מחבל שסיכן חיים לקחו ממנו את הנשק – המדיניות שלי זה לתת לאזרחים שהגנו על עצמם ועל אחרים צל"ש! לא להחרים את הנשק."

בנוסף, בן גביר הודיע הערב על כוונתו להתנגד בישיבת הקבינט הקרובה להענקת הקלות לרשות הפלסטינית. הוא מסר: "בכוונתי להתנגד בתוקף בישיבת הקבינט להחלטה המבישה להעניק הקלות והטבות לרשות הפלסטינית. אין אבסורד גדול מכך שהגוף שמעודד טרור, משלם משכורות למחבלים ומשפחותיהם, מעודד במערכת החינוך להסתה בעד רצח יהודים, משתלט על שטחים ביהודה ושומרון – יזכה בעיצומו של גל טרור לסל צ'ופרים מממשלת ישראל. אני בטוח ששאר חבריי לקבינט, שרי ממשלת הימין, יצטרפו לעמדתי ולא יתנו ידם להצעה ההזויה הזו".

Back to top button