כלכלהמבזקים

"עד שיחזרו בהם ויתנצלו": בעקבות הודעת החברה – המנייה צוללת

קבוצץ ביג פרסמה הבוקר (ראשון) הודעה חריגה בה היא מעדכנת על סגירת מרכזי הקניות שלה ברחבי הארץ ביום שלישי הקרוב, בשל המשך החקיקה המשפטית של הממשלה, כך לטענת החברה. לאחר הודעת החברה שפורסמה מוקדם הבוקר, מניית החברה, נכון לשעה 11:47, צללה ב-3.07 אחוזים.

בעקבות הודעת החברה, התעוררו שני המחנות בעד ונגד הרפורמה המשפטית והחלה 'סערה' גדולה ברשת, כאשר חלק מתומכי הרפורמה קראו לחרם על רשת ביג ומנגד, קבוצת חברות הייטק, הודיעו כי יעבירו את כוח הקנייה של החברות שלהם, למרכזי הקניות ביג, כאות תמיכה בהודעתם על השבתת המרכזים.

השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב להודעת קבוצת ביג וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו. בעלי עסקים שמתערבים פוליטית ומחרימים חצי עם ראויים לגינוי מכל גווני הקשת הפוליטית. חוק לביטול עילת הסבירות יעלה מחר להצבעה למרות כל אותם אלו הפועלים בבריונות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר על הודעת חברת "ביג" כי תסגור את מרכזי הקניות שלה בשל הרפורמה המשפטית: "‏מה הביג דיל? גם ככה אני מעדיפה קניונים סגורים עם מזגן. וברצינות, ד"ש לפולין שם השקעתם מיליונים ולא עניינה אתכם דיקטטורה. אולי כדאי שתתחבאו כי רואים לכם וזה big no no."

מנגד, יש מי שתומכים בצעד החברה. יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי על השתתפות רשת BIG במחאה: "כבוד גדול לבעלי הרשת שמצטרפים למאבק החשוב בתולדות המדינה. גם המגזר העסקי מבין שהממשלה הזו מתנהלת בחוסר סבירות קיצונית ואם לא נעצור את ההידרדרות כרגע – מהר מאוד נמצא את מדינת ישראל תחת דיקטטורה שלטונית. ‏כבוד גדול לבעלי רשת ביג שמצטרפים למאבק החשוב בתולדות המדינה – למאבק על הדמוקרטיה שלה – וישביתו את מרכזי ביג במחאה נגד ביטול עילת הסבירות."

עו"ד אביעד ויסולי הגיש תלונה לממונה על התחרות נגד קבוצת ביג ובה כתב, בין השאר כי: "השבתת מרכזי "ביג" היא הסדר כובל בין קבוצת ביג לבין תנועות השמאל הקיצוני המקיימות הפגנות נגד חקיקה של הכנסת. ההסדר הכובל של קבוצת ביג פוגע בכמות הנכסים או השירותים המוצעים לציבור במרכזי ביג, ועלול לפגוע קשות הן בבעלי העסקים במרכזי ביג (וכל הקשורים אליהם, כולל בעלי מניות, עובדים, ספקים, לקוחות) והן בציבור בכללותו."

עוד כתב עורך הדין ויסולי: "בנוגע לפגיעה בציבור, לדוגמא, כאשר לאדם נקבע תור לרופא מומחה שמרפאתו נמצאת במכרז ביג לפני חודשים רבים ליום ההשבתה והוא יפסיד אותו; אם אדם צריך לרכוש תרופה בבית המרקחת במרכז ביג ביום מסוים; או מזון חיוני שאדם צורך שיש לרכוש אותו טרי בחנות מרכז ביג; או כל שרות אחר שהציבור מסתמך עליו כניתן באופן רציף. לפיכך ההסדר הכובל של קבוצת ביג עלול לפגוע קשות בציבור."

עוד כתב: "על פי החוק התחרות הכלכלית, קיום הסדר כובל ללא היתר מהממונה על התחרות הינו עבירה פלילית מסוג פשע הנושאת 5 שנת מאסר. הינך מתבקשת, ואף נדרשת בזאת, להורות לקבוצת "ביג" להימנע מההסדר הכובל הכרוך בהשבתת מרכזי הקניות כמתואר לעיל, וכן להורות לחוקרי רשות התחרות לפתוח בחקירה פלילית כנגד ראשי הקבוצה בגין עבירה על חוק התחרות אשר עלולה לגרום נזק חמור לציבור."

אילוסטרציה. צילום: חדשות מבזק לייב

Back to top button