מבזקיםפוליטי / מדיני

התנועה פנתה ליועמ"שית: התנגדי לביטול עילת הסבירות

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) ליועצת המשפטית של הכנסת עו"ד שגית אפק, בעקבות טענות לפיהם גורמים בקואליציה מפעילים עליה לחצים בכדי שתתמוך בביטול עילת הסבירות. זאת בנוסף לטענה נוספת כי בכירים בממשלה אף מקווים כי אפק תגן על ביטול עילת הסבירות בבג"ץ.

בתנועה מבקשים מאפק שתבהיר כי "עילת הסבירות היא כלי שיפוטי, הכרחי ומרכזי בהכרעות השונות הפוגעות באזרחים. הניסיון לצמצם את עילת הסבירות – כמוהו לצמצום יכולתם החוקית של אזרחי המדינה להתנגד לפעולות הממשל השונות שמבקשות לפגוע בהם ובזכויותיהם הבסיסיות ביותר".

לעמדת התנועה, "הניסיון כעת בהצעה לבטל הלכה למעשה את עילת הסבירות נועד כדי לאפשר לרשויות השלטון למנוע ביקורת שיפוטית על פעולות הממשל השונות – ביקורת הכרחית שתכליתה להגן על אזרחי המדינה במקום שאין חוקה ומגילת זכויות אדם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד דר אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון: "על היועצת המשפטית לכנסת לזכור שהיא שומרת סף, ותפקידה אינו לרצות את שולחיה אלא את שלטון החוק בלבד
כל ניסיון לבטל או לצמצם את עילת הסבירות הוא בעייתי במיוחד ופוגעני וכמוהו ביטול וצמצום ההגנה על האזרחים. על היועצת המשפטית לכנסת להכריז כי קיימת מניעה משפטית בקידום התיקון לחוק יסוד: השפיטה ובהגנה על הכינון הנ"ל בבית המשפט הגבוה לצדק, ולא להכנע ללחצים שמופעלים עליה".

עו"ד אליעד שרגא - ראש התנועה לאיכות השלטון - נואם - הפגנה
ארכיון. צילום: התנועה לאיכות השלטון

Back to top button