מבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: סחטו באיומים את השותפים לשעבר של אחד מהם

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד אדם איטל (41), רועי שמחון (34), רועי טלמור (33), עוז בוטנר (36) וירדן אסייג (25) מבאר שבע בחשד שפעלו על מנת לסחוט באיומים את שותפיו לשעבר של שמחון.

מכתב האישום שהגישה עו"ד רותם יוחנני – הר ציון עולה כי שמחון שהיה מצוי בקשיים כלכליים יצר קשר עם איטל, שהינו אסיר המרצה מאסר בין עבירות רצח. במסגרת הקשר ביקש שמחון מאיטל כי יסייע לו בניהול משא ומתן מול שותפיו העסקיים לשעבר, בטענה כי הם חייבים לו כסף. זאת על אף, שהשותפות בין הצדדים הסתיימה במסגרת הסדר פשרה לאחר שהשופים חשדו בשמחון כי הוא מועל בכספי השותפות.

איטל בהיותו מרצה ארבעה מאסרי עולם, הפעיל מהכלא רשת של עושי דברו, אשר סייעו לו לשוחח עם אחד השותפים לשעבר של שמחון. כך לדוגמה קישר טלמור שיחה טלפונית בין השותף לאיטל במסגרתה התבקש השותף העסקי להעביר לבחינת טלמור מסמכים המעידים כי אין לשותף חובות. כמו כן, טען איטל כי השותף חייב לשמחון כ 300,000 ₪ ועכשיו החוב הועבר אליו ועל מנת להטיל אימה נקב איטל בפרטיו האישיים של השותף כולל פרטים על גרושתו ומשפחתו המורחבת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך השיחה ציין השותף כי השיחה אינה נעימה לו ואם היה לשמחון טענות ביחס להסכמות עליו היה לפנות לפני שנים. בתגובה ציין איטל כי: "העולם הזה מצחיק, מחר מחרתיים אולי אתה תצטרך, עם כל הכבוד להצלחה, אתה תצטרך עזרה ממני אפילו, אתה לא יכול לדעת". כאשר השותף ציין כי שמחון יכול לתבוע אותו כדין השיב איטל: "בוא אני אספר לך סוד, אנשים מהמרכז פנו, ….ורצו לבוא אליכם, אלה אנשים בעשרים דרגות פחות נעימים ממני וממה שאני יודע…אני בנאדם יחסית די נעים. … תנו לי ליישר את הדברים".

בסמוך לאחר השיחה העביר השותף לטלמור מסמכים שונים בנוגע למערכת היחסים העסקית של השותפות עם שמחון. לאחר שהשותף לא יצר קשר עם איטל, הורה איטל לבוטנר לכתוב לשותף מכתב: "מה נשמע .. זה אדם, אולי אבד לך המספר שלי, יום שלישי היום ולא חייגת, חייג אלי ל …". לאחר ביקש איטל מאסייג לשלוח את המכתב באמצעות שליח לגרושתו של השותף, המתגוררת בגפה עם בנותיה הקטינות. אז הוציא אסייג שליח שאסף את המכתב מבוטנר והעבירו לגרושתו של השותף.

לאור האמור, יצר השותף קשר עם איטל והלין בפניו על משלוח המכתב. בתגובה ענה איטל כי אין לגרושתו ממה להילחץ זה סך הכל דבר חוקי והוא רק שלח לו מספר טלפון. בהמשך, ציין השותף כי כלל השותפים תומכים בעמדתו כי אין חוב, לאור האמור סוכם כי איטל יעבור על המסמכים ששלח השותף לטלמור ויגבש את עמדתו. בסמוך יצר מכרו של איטל קשר עם השותף ונענה כי מבחינתו ומבחינת השותפות אין כל חוב כספי לטובת שמחון. לאור האמור ניסה איטל באמצעות טלמור לצור עם השותף קשר מספר פעמים נוספות אך ללא הצלחה.

לאיטל ולשמחון יוחסה עבירת של סחיטה באיומים לטלמור יוחסה בעירה של סיוע לסחיטה באיומים ולבוטנר ואסייג יוחסה עבירה של מתן אמצעים לביצוע פשע. במקביל הגישה הפרקליטות בקשה לחלופת מעצר בכלא כנגד איטל; בקשת מעצר עד תום ההליכים נגד שמחון; בקשה למעצר בפיקוח אלקטרוני נגד טלמור ובקשה לקביעת תנאים נגד בוטנר ואסייג.

סחיטה באיומים - פרוטקשן
אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button