מבזקיםפוליטי / מדיני

לאחר הדרמה בהצבעה הקודמת לוועדה לבחירת שופטים – אלו המתמודדים

בבחירות הקודמות שנערכו בכנסת לוועדה לבחירת שופטים נרשמה דרמה גדולה כאשר הייתה זו דווקא האופוזיציה שהצליחה להשלים את בחירתה של חברת הכנסת קארין אלהרר כנציגה בוועדה. כזכור, לנציגי הקואליציה לא היו מספיק קולות ואף אחד מהם לא נבחר.

היום (שני) פרסמה הכנסת את רשימת המועמדים להצבעה החוזרת שתתקיים ביום רביעי הקרוב ובה ייבחרו נציגי הוועדה לבחירת שופטים, הוועדה לבחירת דיינים, הוועדה לבחירת קאדים, ועדת המינויים לקאדים-מד'הב.

רשימת המועמדים ננעלה ביום רביעי האחרון בתום ישיבת מליאת הכנסת. כעת, 48 שעות לפני הבחירות, מוכרזים שמות המועמדים ואלה הם:
– הוועדה לבחירת שופטים: חברי הכנסת רון כץ, משה סולומון, יצחק קרויזר, עידן רול
– הוועדה לבחירת דיינים: ח"כ אליהו ברוכי
– הוועדה לבחירת קאדים: חברי הכנסת ינון אזולאי, אחמד טיבי, מנסור עבאס
– ועדת המינויים לקאדים-מד'הב: זהר אל דין ח'טיב, מהדי נסר אל דין
– גם אחרי פרסום השמות יכול מועמד להסיר את מועמדותו אם ירצה בכך.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ביום רביעי בשעה 12:00 צפוי יושב ראש הכנסת אמיר אוחנה להכריז במליאת הכנסת על תחילת תהליך ההצבעה; בזה אחר זו, ייקראו חברות וחברי הכנסת לפי סדר הא"ב של שמות המשפחה. הם ייגשו אל הפרגוד אשר ימוקם בסמוך לבמת הנשיאות, ושם בהצבעה חשאית יסמנו את המועמדים המועדפים עליהם בכל ועדה בנפרד. את הטופס ישלשלו חברי הכנסת לקלפי אשר תוצב במליאה.

בסיום הליך ההצבעה תובל הקלפי אל לשכתו של מזכיר הכנסת, עו"ד דן מרזוק, שם יחל תהליך ספירת הקולות על ידי ועדת הקלפי, המורכבת משני חברי כנסת מהקואליציה ושני חברי כנסת מהאופוזיציה. ספירת הקולות תפוקח על ידי מזכיר הכנסת והלשכה המשפטית של הכנסת.

עם סיום הספירה, יוגשו ליושב ראש הכנסת אמיר אוחנה התוצאות הרשמיות, והוא יכריז עליהן במליאת הכנסת. תהליך הבחירה, מרגע תחילתו ועד ההכרזה על התוצאות, צפוי להיארך כשלוש עד ארבע שעות.

מליאת הכנסת - כנסת ישראל - דיון במליאה
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button