חדשות הארץמבזקים

האם הדיון עם היועמ"שית והחלטת קבוצת 'ביג' יוציאו את הימין להפגין?

הרשתות החברתיות סוערות מאתמול בבוקר כאשר הודיעה קבוצת 'ביג' על הצטרפותה למחאה וסגירת מרכזי הקניות שלה ביום שלישי הקרוב, כאות מחאה נגד העברת עילת הסבירות בכנסת, כחלק מהרפורמה המשפטית. לאחר הודעת הקבוצה קמה קריאה להחרים את מרכזי ביג אך במהלך היום אפילו בעלי חנויות של מרכזי ביג יצאו נגד החלטת הקבוצה, מה שגרם לבעלי הקבוצה להודיע היום (שני) כי הם לא יכריחו את בעלי החנויות לסגור מחר.

בנוסף, אתמול התקיים דיון בממשלה, בהשתתפות היועצת המשפטית לממשלה, ובו דרשו ראש הממשלה והשרים תשובות לגבי האכיפה הבררנית בכל הנוגע להפגנות והמחאות המתרחשות בחצי שנה האחרונה. מספר קטעים שהודלפו מהישיבה עוררו את זעמו של ציבור הימין בישראל. בעקבות דבריה של היועמ"שית ארגוני הימין החליט לצאת הערב ולהפגין על יד ביתה.

אמש הודיעה משטרת ישראל למארגני ההפגנה מטעם ארגון 'אם תרצו' מול בית היועמ"שית, כי המרחק המינימלי יהיה 300 מטרים. כזכור, היועמ"שית בעצמה אמרה אמש בישיבת הממשלה כי "אין מחאה אפקטיבית בלי הטרדה והפרעה לסדר הציבורי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מתן ג'רפי, רכז משימות ארצי בתנועת אם תרצו התייחס לדברים: "דין אחד לגלי ודין אחר לשאר. אכיפה בררנית על סטרואידים. לא נשתוק! קוראים לכל עם ישראל להגיע הערב כבר ב18:00 להפגין מול ביתה של היועמ"שית. לא נסכים לקבל אנרכיה בחסות שלטון הפקידים."

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו: "ראשית, אנו מודים לכלל אזרחי ישראל ונבחרי הציבור שהצטרפו למחאתנו הצודקת נגד מנהלי קבוצת BIG. האירוע הזה שבו בעלי הון מנצלים את כוחם כדי להעניש את רוב העם ולו רק מפני שאינם שותפים לאותן דעות פוליטיות הוא דבר בזוי. עם ישראל לא יקבל זאת במדינתו היהודית והדמוקרטית. לא יהיו פה אזרחים סוג ב'. מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל ישלם על כך מחיר ציבורי וכלכלי יקר. אפשר לשאול את אנג'ל ופוקס והיד עוד נטויה".

הפגנת הימין בירושלים - הפגנה - הרפורמה המשפטית
הפגנת הימין בירושלים. ארכיון. צילום: דוד מנדלסון

Back to top button