מבזקיםפוליטי / מדיני

"ראינו את הלינץ' שיזם בנימין נתניהו כנגד היועצת המשפטית לממשלה"

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן פתח לפני זמן קצר (שני) את ישיבת הסיעה השבועית בכנסת. בדבריו תקף ליברמן בחריפות את נתניהו וכינה את הדיון שקיימו בממשלה עם היועמ"שית "לינץ'".

בפתח דבריו אמר: "קורא לבית המשפט העליון לבטל את החוק לביטול עילת הסבירות, ומתנגד בתוקף לחזרה לשיחות בבית הנשיא. אתמול ראינו את הלינץ שיזם בנימין נתניהו כנגד היועצת המשפטית לממשלה, המטרה הייתה ברורה, לגרום ליועמ"שית להתפטר מיוזמתה מתפקידה. מכיוון שהיא לא תעשה כך, נתניהו לא זנח את התוכנית להביא לפיטוריה בהחלטת ממשלה."

עוד אמר: "זה מתווסף לשורה ארוכה של החלטות וצעדים של הממשלה ובהם הדחת הניצב עמי אשד, העברת חוקים פרסונליים כמו חוק טבריה של אריה דרעי, דחיית מועד בחירת רבנים ראשיים, ניסיון לפרק את לשכת עורכי הדין לאחר שנציג הקואליציה הפסיד. ולכן אני קורא לבית המשפט העליון לפסול את החוק לביטול עילת הסבירות, אם יעבור בקריאה שנייה ושלישית. אנו נמצאים בפרשת דרכים, וזאת ההחלטה החשובה ביותר שבית המשפט צריך לקבל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בנוסף אני קורא פעם נוספת לחבריי יאיר לפיד ובני גנץ לא לחזור לשיחות בבית הנשיא. רק ב-14 ליוני, לאחר ההצבעה לנציג האופוזיציה שניהם הצהירו שאין מה לחזור, ושיש פה רמיסה של הדמוקרטיה. עצם העובדה שנתניהו לא עמד בהתחייבות, והאמירות של לוין שלא לחזור לוועדה למינוי שופטים, לחזור לבית הנשיא זה יהיה פשוט חציית קו אדום על מה שהם בעצמם אמרו. " הוסיף.

לסיום, אמר: "היום יותר מתמיד צריך להציג אלטרנטיבה לממשלה הזאת, לכן ביקשתי מיו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר להקים פורום לגיבוש חוקה למדינת ישראל, אני מקווה שגם לפיד, גנץ ומיכאלי ישלחו נציגים וישתתפו בפורום."

ח"כ אביגדור ליברמן
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button