מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ תוקף: "סביר שתפגע בחברה. סביר שביטחון ישראל יפגע. כל השאר – לא סביר"

יו"ר המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ נשא לפני זמן קצר (שני) נאום בפתח ישיבת סיעתו בכנסת ובו התייחס גנץ להעברת צמצום עילת הסבירות הצפויה היום בכנסת.

מדברי יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה: ״נתניהו מנסה להעביר את עילת הסבירות היום. אז אני מבקש להגיד מה סביר שיקרה בעקבות זאת. סביר שתפגע בכלכלה. סביר שתפגע בחברה. סביר שביטחון ישראל יפגע. כל השאר – לא סביר. מה שעוד לא סביר הוא שבמשך שעות אתמול, נערך זובור ליועצת המשפטית לממשלה שיש לו שתי מטרות – הראשונה – להרתיע את היועצת, המפכ"ל ואנשיהם במילוי תפקידם ולהפעיל לחץ פוליטי למען אכיפה בריונית – ולא למען אכיפה שוויונית. והשנייה – להכשיר את הקרקע לפיטוריה של היועצת. מה שראינו, הוא כמו שימוע מקדים לפיטורי היועמ"שית. זו פגיעה בכינון ישיר בלב הזכויות הדמוקרטית. אם תפוטר היועצת המשפטית משום שלא דיכאה מחאות נגד הממשלה – זו תהיה פשיטת רגל דמוקרטית.

עוד אמר: "אני מבקש לחזק ולגבות את היועצת המשפטית והמפכ"ל ואת כל גורמי אכיפת החוק – המשיכו למלא את תפקידכם, המשיכו להיות נאמנים לחוק ולסדר. בכל מה שקשור למחאות ולמצב ברחובות, אני מבקש לקרוא מכאן לכולם לנהוג בשיקול דעת ובאחריות. אני מוטרד מהאלימות שהתחלנו לראות כלפי המפגינים. כולנו יודעים מה קורה כשאקדח מופיע במערכה הראשונה. אני קורא לכולם להימנע מכל אלימות וכמובן למפגינים להקפיד ולהישמע להנחיות המשטרה. נוכח חומרת המצב והאתגרים הגדולים שבפנינו והנפיצות הכללית במצב החברתי והכלכלי, שוחחתי היום עם נשיא המדינה, הצעתי לו לכנס עוד היום, לפני ההצבעה, את ראש הממשלה, את יו"ר האופוזיציה ואותי, בכדי לדון בעצירה מיידית של החקיקה וחזרה להידברות. לא לחכות שהרחובות יבערו, לא לחכות שנגיע למקום שממנו יהיה קשה לחזור אחורה. ככל שהזמן יעבור, הלחץ הפוליטי על ראש הממשלה יגדל, וגם המחאה תגבר, והחזרה אחורה תהיה קשה יותר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"שמעתי גם על רעיונות שמתגלגלים לחזור בהמשך להידברות רק בעילת הסבירות. אני אומר באופן ברור – מעשה חוקתי הוא מעשה שלם. אי אפשר להסכים לשינוי חוקתי אחד, כי אנחנו יודעים שלמחרת ייערכו עוד שורה של שינויים מרחיקי לכת שיפרו את כל האיזונים בדמוקרטיה. אני לא אוכל לתת לכך את ידי. זה לא נכון עקרונית, וזה גם לא נכון למדינה. צריך לעצור, לבלום את המשבר, ולחזור לדבר. אני שומע גם את הקולות של אלה שאומרים שאין טעם בחזרה להידברות עם הקואליציה, ואני שומע את הקריאות מהצד השני שאין סיכוי להגיע להסכמות. אני מכבד את כולם, ולצד התמיכה החשובה במחאה שהיא הבלם מול ההפיכה המשטרית – כשגורלה של מדינת ישראל והחברה הישראלית מונחים על הכף, אין לגיטימציה למנהיגות לאומית להשתמט מהניסיון להגיע להסכמות ולמנוע אסון." הוסיף.

לסיום, אמר: "גם אם הסיכוי קטן – האלטרנטיבה גרועה הרבה יותר. אני מקווה שהמנהיגות כזו תמצא בכל המקומות. לפני סיום – זמן רב לא הייתי מוטרד כל כך מבחינה ביטחונית ומדינית כל הזירות מתערערות ונתניהו ממשיך בשלו. המסר של הנשיא ביידן אתמול יכול בטווח הרחוק להפוך לאיום על העליונות הביטחונית של ישראל באזור. אני מוטרד מכך שנתניהו מקריב את הצרכים האסטרטגיים של מדינת ישראל כדי לרצות את יריב לוין, סמוטריץ ובן גביר. *זו הפקרת ביטחונם של אזרחי ישראל ויעדיה האסטרטגיים. העובדה שנתניהו מוכן להזניח אינטרסים אסטרטגיים בעבור שקט פוליטי – מעלה חשש כבד לאופן תפקודו. אני קורא לו להתעשת, לעשות סדר בממשלה, לדאוג קודם כל לקיומנו ולאחדותנו. אסור שהפוליטיקה תסכן את ביטחון אזרחי ישראל, אסור שהפוליטיקה תרסק את החברה בישראל."

מחאה - הפגנה נגד המהפכה המשפטית - בני גנץ - לילה - דגלי ישראל
ארכיון. צילום: אלעד מלכה

Back to top button