מבזקיםמשפטי/פלילי

הנאשם זוכה מכל העבירות – הפרקליטות לא מוותרת

בדיון שהתקיים אתמול (ראשון) בבית המשפט העליון, בערעור שהגישה המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה על זיכויו של יאיר ביטון מעבירות מרמה והלבנת הון, הסכימו הצדדים לקבל את הצעת בית המשפט לפיה ביטון יורשע בעבירה של קבלת דבר במרמה. כמו כן הוסכם כי הונחה תשתית להרשעתו של ביטון גם בעבירה של הלבנת הון, אולם נותרה מחלוקת בשאלה אם ניתנה לו הזדמנות להתגונן מפני הרשעה בעבירה זו. הוסכם, כי בכל מקרה, יושת על ביטון עונש של תשעה חודשי עבודות שירות וקנס כספי.

כזכור, נגד יאיר ביטון ואחרים הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו כתב אישום בפרשה שעניינה היקשרותה של חברת ב. יאיר, חברה ציבורית שהיתה בניהולו, בקשר עסקי משמעותי עם חברה שאחד מהנהנים ובעל השליטה בה הוא יצחק אברג'יל, שהורשע בעבר כמי שעמד בראש ארגון פשיעה. על פי כתב האישום, במסגרת הקשר העסקי העביר יאיר ביטון מיליוני ש"ח מהחברה הציבורית לחברה שהיתה בשליטתו של יצחק אברג'יל, אגב ביצוע עבירות מרמה כלפי מנהליה של החברה הציבורית וכלפי החברה הציבורית עצמה, ותוך הסתרת הקשר העסקי עם החברה שהיתה בשליטתו של אברג'יל . הכספים אשר הועברו על ידי ביטון לחברה בשליטתו של אברג'יל מצאו את דרכם לאברג'יל עצמו, לבני משפחתו ולמקורביו.

בית המשפט המחוזי בת"א-יפו (כב' השו' טלי חיימוביץ) זיכה את ביטון מכל העבירות שיוחסו לו. פרקליטות המדינה, באמצעות מנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה עו"ד רחל מטר ועו"ד שרית משגב, ערערה על זיכוי זה. בדיון שהתקיים אתמול, הציע בית המשפט לצדדים להגיע להסדר ע"פ המתווה האמור. בדיונים בבית המשפט העליון הופיעו מטעם המדינה עו"ד אופיר טישלר ועו"ד איתי שהם מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, ועו"ד עפרה קרמני-אוטולנגי ועו"ד יונתן טל מפרקליטות מחוז ת"א.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "הגם שבית המשפט העליון טרם קבע סופית כי יש להרשיע את ביטון גם בעבירה של הלבנת הון, הרי שכבר עתה ניתן לומר כי התעקשותה של פרקליטות המדינה להגיש ערעור על הזיכוי נשאה פרי, ומהווה צעד חשוב נוסף במאבק הבלתי מתפשר בתופעה פסולה זו. תיק זה היה אחד מביטויה החמורים ביותר של תופעה זו, שעה שהוזרמו במסגרתו מיליוני שקלים מחברה ציבורית לחברת חזית, ובהמשך מצאו הכספים את דרכם לידיו של ראש ארגון פשיעה".

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button