מבזקיםמשפטי/פלילי

בני זוג מואשמים בהמרת מטבעות וירטואליים באמצעות חשבונות פיקטיביים

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לבית משפט השלום בחיפה כתב אישום נגד בני הזוג דריה (29) ואלכסנדר (33) ורלין לאחר שביצעו המרות של מטבעות וירטואליים באמצעות חשבונות פיקטיביים.

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין שירי רום עולה כי בינואר 2018 אלכסנדר פתח חשבון בזירת המסחר "Binance" ועד ליולי 2021 ביצע פעולות של המרת מטבעות וירטואליים בתמורה לכסף מזומן וההיפך, בתמורה לעמלה, עבור לקוחות שונים, והכל באמצעות זירת המסחר הנ"ל.

ביוני 2019 פתח אלכסנדר חשבון נוסף בזירת המסחר בשמה של דריה, על דעתה, תוך מסירת פרטי זהות שלה, כדי לרמות ולמנוע מזירת המסחר לזהות פעילות עסקית חריגה על ידו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בספטמבר 2019, פתח אלכסנדר חשבון שלישי בזירת המסחר על שמו של מכר שלו, תוך מסירת פרטי זהותו. כתוצאה מכך, נפתחו שני חשבונות פיקטיביים נוסף והאפשרות לפעול בהם תוך הסתרת זהותו, במטרה להציג פעילות כספית מופחתת בחשבון הרשום על שמו.

אלכסנדר שלט בחשבונות הפיקטיביים וביצע באמצעותם במרמה, פעילויות של המרת מזומן למטבעות וירטואליים ולהיפך, בניגוד לתנאי השימוש בזירת המסחר. כתוצאה ממצג השווא הפקיד אלכסנדר בחשבונות הפיקטיביים סך שאינו פחות מ390,000,000 ₪. בנוסף להפקדות ביצע הנאשם פעולות של הוצאת כספים במזומן מהחשבונות הפיקטיביים בסכומים דומים.

ההכנסות שהפיק אלכסנדר התקבלו בדמות עמלות שגבה מלקוחותיו עבור עסקאות שונות של המרת מטבעות וירטואליים, אולם הוא לא ניהל ספרים כמתחייב על פי פקודת מס הכנסה, לא דיווח לפקיד שומה על קבלת הכספים המוזכרים ולא שילם מיסים.

כתב האישום מייחס לשני הנאשמים עבירת קבלת דמה במרמה בנסיבות מחמירות ולאלכסנדר עבירות של פעולה ברכוש אסור, שימוש במרמה, ערמה ותחבולה, והשמטת הכנסות מתוך דו"ח אשר יש לכללן בדו"ח על פי הפקודה.

אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button