מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ על חוק ביטול עילת הסבירות: "זאת ההזדמנות האחרונה"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נאם זמן קצר (שני) במליאת הכנסת לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה על החוק לביטול עילת הסבירות כחלק מחקיקת ההפיכה המשטרית ואמר: "במדינה אחת החליטו השליטים לשנות את הכללים לבחירות ברשויות המקומיות בשביל אדם ספציפי שהשלטון היה חפץ בייקרו. באותה מדינה, החליטו שהבחירות לראשות אחד מהמוסדות המשפיעים ביותר במדינה, ידחו בשנה, כי בקואליציה לא הצליחו להסכים על המועמדים. וכשמועמד שמקובל על האופוזיציה זכה בבחירות לראשות גוף משמעותי אחר, הם חוקקו חוק שיקח את סמכויותיו. חוק טבריה, הבחירות לרבנות הראשית, חוק לשכת עורכי הדין – כל אלו עברו או מקודמים. מי יבטיח לנו שבעתיד לא ישנו את חוקי הבחירות לכנסת? מי מבטיח לנו שהיועמ"שית לא תודח? שלא ייבחר רמטכ"ל לא כשיר שמקורב לראש הממשלה או שר הביטחון?"

"אל תגידו – "אצלנו זה לא יקרה". אל תגידו זה "רק סבירות". אחריה בתור תהיה התגברות, יהיה מינוי שופטים פוליטיים ויועמ"שים פוליטים… כדור השלג הזה שמתחיל להתגלגל כאן היום יגדל, יצבור תאוצה וירמוס את המדינה כולה, אם לא נעצור אותו עכשיו. המשמעות של החוק שאתם מבקשים להעביר פה היום היא תחילתו של תהליך מסוכן, של הסרת מגבלות מהשלטון ומחיקת הביקורת השיפוטית." הדגיש גנץ.

עוד הוסיף כי "מי שיפגע מהתהליך, הוא קודם כל האזרח הקטן. כשהוא ילמד באוניברסיטה מחו"ל, ותוך כדי הלימודים שר החינוך יחליט שהתואר לא יוכר. וכשר האוצר יחליט להחיל באופן מיידי קיצוץ במעונות יום ללא התראה. וכשראש עיר יחליט לסגור חנות ללא פיצוי ולבנות במקומה בניין. ומה לגבי המדינה? האם הגיוני שימונה סטטיסטיקאי ראשי שאין לו הכשרה בנושא ויפגע בתכנון הכלכלי? מחיקת הביקורת השיפוטית תפגיע בשלטון החוק, תפתח דלת לשחיתות, ובסופו של יום – היא תפגע באזרח הקטן – שישלם בגדול."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"המצב הביטחוני שלנו הוא מהמאתגרים שידענו, היחסים שלנו עם בעלת הברית האסטרטגית שלנו בשפל, החברה שלנו קרועה מבפנים, יוקר המחיה עולה וההיי-טק במשבר. אני קורא לראש הממשלה, אל תפקיר את מדינת ישראל, אל תפקיר את אזרחי ישראל, אל תפקיר את הביטחון והכלכלה. עצור הכל, זו הקריאה האחרונה לפני התהום. שלח את הצוות שלך לבית הנשיא עכשיו, לדבר שם על הכל ובראייה כוללת וארוכת טווח. זה יהיה מורכב אבל זה יהיה נכון. האחריות עליך – מהתוצאות של התהליך החד צדדי והמופרע הזה ניפגע כולנו." אמר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ.

Back to top button