מבזקיםפוליטי / מדיני

רוטמן: "הצעת החוק הזו היא מאוזנת ואחראית – לא סביר שתצביעו נגד"

מליאת הכנסת החלה בשעה זו (שני) את הדיון בקריאה ראשונה בהצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון מס' 5) עילת הסבירות מטעם ועדת החוקה, חוק ומשפט.

יו"ר ועדת חוקה, ח"כ שמחה רוטמן הציג במליאת הכנס את הצעת החוק לביטול עילת הסבירות ואמר: "הצעת החוק הזו היא מאוזנת, אחראית ושונה משמעותית ממה שאולי היה צריך לחוקק. עילת הסבירות היא עילה שבמשך הרבה מאוד שנים ישראל הסתדרה בלעדיה. באותן שנים מאז קום המדינה ועד פס"ד דפי זהב – בדקתי ונברתי וגיליתי שבין השנים 1948 ועד 1980 השמש זרחה כל בוקר ושקעה בכל ערב. ישראל באותן שנים 'אפלות' שבהן עילת הסבירות לא הייתה בחיינו התפתחה כלכלית והעשירה את אוכלוסייתה, הפכה לאור לגויים. זאת, ללא עילת הסבירות.

שמחה רוטמן
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ביהמ"ש החליט למי נותנים פרסי ישראל, ביהמ"ש העליון החליט שמי שקורא לסרבנות זה לגיטימי שימונה לתפקיד הכי בכיר, ואילו שר שאומר שהוא לא רוצה למנות לתפקיד בכיר אדם שתמך בסרבנות – זה לא סביר. אני קורא להצביע בעד ההצעה הזו שתעשה סדר. לא סביר שתצביעו נגד".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ערוץ הכנסת

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד: "לפחות תגידו את האמת. החוק הזה אומר שאפשר יהיה למנות לשר עבריין מורשע, זה חוק שאומר שאפשר יהיה להוציא צווי מעצר לכל מי שמפגין נגד הממשלה. זה חוק שאומר שאפשר יהיה לפטר את היועמ"שית כדי שתסדרו עסקת טיעון לבוס שלכם. על מי אתם עובדים? מה זה קשור לפרנסה של אזרחי ישראל, לביטחונם? ליחסים שלנו עם העולם.

יש בינינו הסכם – שלא נדרוס אחד את השני. את החוזה הזה היום אתם שוברים ומפרים. נשבעתם על הפודיום לעזור לעני ולחלש ולשמור על ביטחון ישראל והחלטתם היום לשבור את השבועה הזו. אתם לא מתייחסים ברצינות לשום דבר חוץ מלטרלול הזה של לוין ורוטמן. זה לא יקרה. אם זה לא ייפול בקריאה ראשונה זה ייפול בשנייה או שלישית ואם לא אז זה ייפול בבית המשפט העליון ואם לא אז הממשלה הארורה הזו תיפול ע"י הבוחרים".

צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ בני גנץ: "מי יבטיח לנו שבעתיד לא ישנו את חוקי הבחירות לכנסת? מי מבטיח לנו שהיועמ"שית לא תודח? שלא ייבחר רמטכ"ל לא כשיר שמקורב לראש הממשלה או שר הביטחון? אל תגידו – "אצלנו זה לא יקרה". אל תגידו זה "רק סבירות". אחריה בתור תהיה התגברות, יהיה מינוי שופטים פוליטי ויועמ"שים פוליטים. כדור השלג הזה שמתחיל להתגלגל כאן היום יגדל, יצבור תאוצה וירמוס את המדינה כולה, אם לא נעצור אותו עכשיו.

אני קורא לראש הממשלה, אל תפקיר את מדינת ישראל, אל תפקיר את אזרחי ישראל, אל תפקיר את הביטחון והכלכלה. עצור הכל, שלח את הצוות שלך לבית הנשיא עכשיו, לדבר שם על הכל ובראייה כוללת וארוכת טווח. זה יהיה מורכב זה נכון. האחריות עליך – מהתוצאות של התהליך החד צדדי הנוכחי ניפגע כולנו."

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button