מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת חוק צמצום עילת הסבירות עברה בקריאה ראשונה במליאה הכנסת

הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות עברה לפני זמן קצר (שני) בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. 64 הצביעו בעד מול 56 מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר לאחר שההצבעה עברה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת: "התחלנו בתיקון עילת הסבירות, כחלק מהרפורמה החשובה לתיקון מערכת המשפט כולה. הגיע הזמן להחזיר את השלטון לציבור ולהפסיק את שלטון החונטה. תיקון עילת הסבירות זה צעד חשוב ביותר, אבל חייבים להעביר את הרפורמה כולה. שינוי ועדה לבחירת שופטים, ביטול פסקת ההתגברות, שינוי סמכויות היועמ"ש. מחזירים את הדמוקרטיה לישראל."

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר: "כמו גנבים בלילה העבירה כעת הממשלה את ביטול עילת הסבירות והוכיחה ששום דבר לא מעניין אותה חוץ מחוקי שחיתות אנטי דמוקרטיים. המאבק לא נגמר. אנחנו לא נוותר לעולם על הערכים של מדינת ישראל. מיליוני ישראלים יצאו מחר לרחובות עם דגל ישראל כדי להגיד: לא נוותר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס להעברת החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה בכנסת ואמר כי "החוק לביטול עילת הסבירות שהקואליציה העבירה כעת בקריאה ראשונה הוא בלתי סביר בעליל ומהווה פגיעה קשה בדמוקרטיה. החוק נועד להחזיר את אריה דרעי לתפקיד שר הפנים וסגן ראש הממשלה, וכך לייצב את הקואליציה לעוד תקופה ארוכה, ‏הוא מהווה בסיס לאפשרות לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, ובכלל להפוך את כל משרתי הציבור למשרתים אישיים של נתניהו ושל משפחתו."

ליברמן הוסיף כי "‏ברור שעילת הסבירות היא רק צעד אחד בשיטת הסלמי של נתניהו, בדרך להעברת חוקי המהפכה המשפטית במושב החורף, בו הוא יפעל להשלים את ההשתלטות על מערכת המשפט ועל ועדת הבחירות המרכזית."

מחר צפויה הפגנת ענק ברחבי הארץ שקיבלה את השם "יום ההתנגדות" וזאת בעקבות המשך החקיקה בעניין הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה.

מליאת הכנסת - כנסת ישראל - דיון במליאה
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button