חדשות הארץמבזקים

עשרות עצורים ומאות אלפים תקועים בכבישים – יום השיבוש

עשרות בני אדם נעצרו מהבוקר (שלישי) בעקבות הפרות סדר במהלך 'יום השיבוש' אותו מבצעים מנהיגי המחאה נגד הרפורמה המשפטית. משעות הבוקר המוקדמות החלו חסימות צירים בעיקר במרכז הארץ. ארבעה בני אדם נעצרו לפני זמן קצר (שלישי) על ידי שוטרי תחנת ראשון לציון בחשד להפרת הסדר הציבורי בצומת ראשונים בעיר. שוטרי תחנת העיר עורכים כעת שינויים בהסדרי התנועה במקום, תוך הזרמת כלי הרכב לצירים חלופיים ופתיחת הצומת לצמצום עומסי התנועה.

הפגנה - שיבוש - חסימת כביש
צילום: דוברות המשטרה

באזור תל אביב קיימים מספר מוקדי הפגנה וכעת מאות מוחים חוסמים את צומת הפיל לכיוון הכפר הירוק. בנוסף, נעצרו חמישה חשודים בהפרת הסדר הציבורי בכביש 443.
עוד הבוקר חשפו השוטרים בגזרת רמלה קומץ מפגינים סמוך לנצר סירני וסיכלו את שיבוש התנועה והסדר הציבורי, תוך תיעוד הנוכחים בהתאם.

בנוסף, לאחר שמפגינים חסמו את כביש 1 מחלף חמד לכיוון ירושלים, תוך שהודלקו אבוקות ורימוני עשן ונחסמה דרכו של רכב חירום. כוחות משטרה החלו בפעולות להסטת התנועה והדיפתם של המפגינים במטרה לפתוח את הכביש תוך שימוש באמצעים. עד כה עצרה המשטרה שישה חשודים בהפרת סדר בכביש 1 והדלקת אבוקה והם הועברו לחקירה בתחנת המשטרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשלב זה שני נתיבים פתוחים לתנועה. כמו כן, מתאפשרת תנועה לכלי רכב העולים למחלף חמד. כוחות המשטרה ממשיכים לפעול להשבת הסדר והחזרת תנועת כלי רכב מלאה בכביש 1.

צילום: דוברות המשטרה

עוד הבוקר שוטרי מרחב נתב"ג פיזרו התקהלות לא חוקית בתוך טרמינל 3, בהתאם להיערכות המבצעית שהנחה מפקד מחוז מרכז – ניצב אבי ביטון, לשם שמירה על הסדר הציבורי. בתוך כך, המשטרה הוציאה עשרות מוחים מתוך אולם מקבלי הפנים בנתב"ג אל מחוץ למתחם הטרמינל. המשטרה שבה ומדגישה כי לא תותר מחאה בתוך הטרמינלים ויש לממש את זכות המחאה במקומות שהוקצו לכך מטעם רשות שדות התעופה.

סגנית שר האוצר, חה"כ מיכל וולדיגר הגיבה על חסימת כביש הגישה לבית החולים שיבא: "חסימת כבישים אסורה. נקודה. חסימת הכניסה לבי״ח שיבא זה כבר טירוף ורשעות שפוגעת בחיי אדם. ״ההפגנות הכי מנומסות שהיו פה״?! הצחקת אותי ‎יאיר גולן."

הכבישים שנחסמו בעקבות ההפגנות:
– כביש 20 מחלף קק"ל לדרום.
– כביש 1 מחלף חמ"ד למזרח.
– כביש 443 צומת מכבים רעות למזרח.
– כביש 4 באזור מורשה.

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה בגבולות החוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי, שיבוש הסדרי התנועה וסיכון כלל משתמשי הדרך."

ממד"א נמסר: "החל משעות הבוקר המוקדמות פועלים במגן דוד אדום בהערכות מיוחדת וכוחות מד"א תוגברו באמבולנסים ניידות טיפול נמרץ ובאופנועי ורכבי חרום של מד"א, על אף זאת נרשמים עיכובים משמעותיים בתנועת האמבולנסים שבדרכם למקרי חרום ובצירים המובילים לבתי החולים. במגן דוד אדום מבקשים לאפשר תנועה חופשית לאמבולנסים שנוסעים בנסיעת חרום."

ממחאת המילואימיקים אחים לנשק נמסר: "ממשלת ישראל מבצעת הפיכה משטרית שקורעת את העם ומפקירה את בטחון ישראל. אנחנו קוראים לראש הממשלה ולשר הבטחון לגנוז את החקיקה שמובילה את ישראל להיות דיקטטורה ולשמור עליה כיהודית ודמוקרטית לדורות".

צילום: מחאת מילואימניקים אחים לנשק

Back to top button