חדשות חוץמבזקים

לפחות 22 הרוגים עקב מזג אוויר קיצוני בצפון הודו, חברת החילוץ בכוננות

כלי התקשורת בהודו מדווחים היום (שלישי) כי לפחות 22 בני אדם נהרגו בעקבות גשמים עזים שפוקדים את צפון המדינה אשר גרמו למפולות ושיטפונות.

בתי הספר בניו דלהי נסגרו לאחר שגשים עזים פקדו את הבירה בסוף השבוע. הרשויות במדינות ההימלאיה, הימאצ'ל פראדש ואוטראקהאנד קראו לאנשים לא לצאת מבתיהם, אלא אם כן הדבר נחוץ.

הצפות - גשמים - הודו
גשמים עזים, מפולות והצפות בצפון הודו (אילוסטרציה)

העיתון טיימס אוף אינדיה דיווח כי המדינות שהושפעו מהגשים העזים במדינה הן: צפון הימאצ'ל פראדש, אוטראקהאנד, אוטר פרדש, ג'אמו וקשמיר ופנג'אב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במדינת הימאצ'ל פראדש הצפונית, שיטפונות בסוף השבוע גרמו להפלת גשר והצפות. הרשויות השתמשו במסוקים על מנת לחץ אנשים שנלכדו בכבישים ובגשרים בשל ההצפות.

דובר הצבא במדינה מסר כי שירותי החירום מצאו את גופותיהם של שני חיילים שנהרגו בשיטפונות כשניסו לחצות נחל בעיירה פאנץ'.

שני בני אדם נוספים מתו כאשר מפולת סלעים פגעה באוטובוס שנסע במדינת ג'אמו, כפי שדווח בעיתון 'ההינדו'.

בנוסף, הגשמים גבו גם את חייהם של שישה בני אדם במדינת הימאצ'ל פראדש. מאז תחילת המונסון במדינה ב-24 ביוני, היו 24 שיטפונות ו-29 מפולות. בנוסף, לפחות ארבעה בני אדם נעדרים.

אוטובוס - הודו
אילוסטרציה

ממשרד החוץ בישראל נמסר כי לפי שעה ישנם 60 ישראלים הנמצאים במדינה ומוגדרים לפי שעה מנותקי קשר.

בהודעת משרד החוץ נמסר: "בעקבות מזג אוויר סוער בצפון הודו והצפות באזורים הנמוכים. הרשויות המקומיות במדינה מזהירות את המטיילים להימנע מיציאה לדרכים בימים אלה. במרכז מצב ולמחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ הגיעו בשעות האחרונות מספר פניות בנוגע למנותקי קשר. הקונסולית בניו דלהי מעדכנת כי הדבר נובע בעיקר עקב קשיי קליטה וכן מקווי תקשורת שנפגעו עקב פגעי מזג האוויר. בשעות אלה נעשים ניסיונות במשרד החוץ יחד עם גורמים נוספים בשטח ליצור קשר עם המטיילים."

בעקבות מזג האוויר הקיצוני השורר בצפון הודו, כלל ביטוח ופיננסים הודיעה כי היא עוקבת אחר המצב ומצויה בקשר רציף עם מבוטחיה השוהים באזור. במסגרת זו, צוותים של חברת החילוץ של כלל, "מגן איתור וחילוץ" נמצאים כבר בכוננות באזור, והחברה שלחה למבוטחים המטיילים בהודו, הודעת SMS המעדכנת אותם על המצב בצירוף הנחיות וכללי התנהגות לשמירה על ביטחונם.

מכלל ביטוח ופיננסים נמסר: "אנו דואגים כל העת לשלום מבוטחינו. עם היוודע הדבר אודות מזג האוויר הקיצוני ששורר בצפון הודו, שלחנו הודעת SMS עם הנחיות בטיחות והחשיבות בנקיטת משנה זהירות למבוטחינו בהודו, למען שמירה על ביטחונם. כמו כן, צוותי חברת החילוץ שלנו, "מגן איתור וחילוץ" מצויים בכוננות באזור, ואנו תקווה שלא נזדקק להם".

ההנחיות שנשלחו מטעם כלל ביטוח ופיננסים, בשיתוף עם חברת "מגן איתור וחילוץ" למטיילים:

• בשלב זה, אם אתם במקום בטוח, מומלץ לא לצאת לשום נסיעה, כיוון שהרבה מהכבישים אינם בטוחים, וייתכן והם הרוסים וחסומים.

• אין לצאת לטיול רגלי במזג האוויר הנוכחי, גם אם יש הפוגה רגעית.

• אם אתם נמצאים בסמוך לזרימת מים, אין להתקרב לגדה, ולא להתקרב לקצוות הכבישים, הם עלולים להתמוטט.

• בעת שיטפון בתוך שטח כפרי, יש לעלות לנקודה הגבוהה ביותר ולהשאר שם, עד חלוף מזג האוויר הסוער.

• בשום מצב לא נכנסים למים זורמים, מדובר בסכנת חיים ממשית!!

הנחיה ספציפית לנמצאים בכפרים בעמק פרווטי: ביממה הקרובה וכל עוד מזג האויר ממשיך להיות סוער, אין לצאת מהכפרים ולא לנסות לרדת בחזרה לקאסול. ההליכה בעמק מסוכנת מאוד בתנאים הנוכחיים, יש להישאר במקום מוגן.

מוקדי החירום של כלל זמינים בכל עת לשירות המבוטחים -24/7.

מוקד איתור וחילוץ: 972-3-5783050+

מוקד חירום רפואי :972-3-5789010+

הצפות - גשמים - הודו
גשמים עזים, מפולות והצפות בצפון הודו (אילוסטרציה)

Back to top button