מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר בקריאה ראשונה: תוחמר הענישה בעבירות מין על רקע לאומני

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (שלישי) בקריאה ראשונה את הצעת חוק החמרת ענישה בעבירות מין על רקע לאומני, תיקוני חקיקה, התשפ"ג 2023- של חברות הכנסת יוליה מלינובסקי ולימור סון הר מלך.

הצעת החוק מבארת את חוק המאבק בטרור כך שיובהר, שהעובר עבירה שהיא מעשה טרור כוללת גם עבירת מין כפי שהיא מוגדרת בחוק העונשין ובגינה ניתן יהיה לקבוע את כפל העונש ולא יותר מ- 25 שנים (בסייגים שונים).

בנוסף, ההצעה מבקשת לתקן את הסעיף בחוק העונשין (144ו) העוסק בעבירות ממניע גזענות או עוינות כלפי הציבור ולהוסיף את עבירת הטרדה מינית כאחת העבירות שבגינן יוטל כפל העונש, וזאת למעט בעבירות שהעונש עליהן הוא עשר שנים ומעלה. עוד נקבע, כי החוק להטרדה מינית יתוקן כך שבית משפט יהיה רשאי לפסוק בגין הטרדה מינית או בשל התנכלות שבוצעו מתוך מניע של גזענות סכום פיצוי כפול ללא הוכחת נזק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהצעה נקבע עוד כי פרקליט המדינה ידווח לוועדה לביטחון לאומי אחת לשנה על מספר כתבי האישום שהוגשו בגין עבירת מין או הטרדה ממניע גזעני ועבירת מין שהיא מעשה טרור. בנוסף, מפכ"ל המשטרה ידווח על פתיחת תיקי חקירה ממניעים אלה.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות התעצמה תופעת הטרור הלאומני. מדי יום דיווחים על נשים שהוטרדו מינית על רקע זהותן הדתית. התעצמות התופעה הגיעה למצב שבאזורים שונים בארץ, בצפון, בדרום, ואף בעיר תל אביב, מפחדות נשים לצאת לפעילויות ספורט או לצאת לבדן בשעות הערב. בחוק העונשין נקבע כי העובר עבירה מתוך מניע של גזענות או של עוינות כלפי ציבור מחמת דת או השתייכות לקבוצה דתית דינו כפל העונש. הסדר זה, אינו חל כיום במפורש ביחס להתנהגויות שמהוות הטרדה מינית לפי החוק למניעת הטרדה מינית ומטרתה של הצעת חוק זו לתקן מצב זה."

אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button