מבזקיםצבא וביטחון

גלנט מזהיר מסרבנות: "עוצמתו של צה"ל נשענה אז ונשענת כיום על אחדות שורותיו"

שר הביטחון, יואב גלנט, נשא הערב (שלישי) בעצרת אוגדה 146 בסימן יובל למלחמת יום הכיפורים. בדבריו התייחס גלנט לקרע בעם בעקבות המחלוקות הפוליטיות והדגיש כי על צה"ל להישא מחוץ לוויכוח.

בפתח דבריו אמר גלנט: "בבוקר שמונה באוקטובר 1973 ניתן האות, למתקפת הנגד בדרום רמת הגולן. קולו של מפקד האוגדה מוסה פלד פקד ברשת הקשר האוגדתית: "תחנות סופה, כאן 40. להתקדם בחיפוי, בזהירות ובפריסה רחבה. תתחילו ללחוץ" ואתם, לוחמי אוגדה 146 אנשי מילואים שעזבו את הבית והמשפחה והתייצבו למשימה הסתערתם תחת אש כבדה. בלחימה עיקשת, נחושה ומעוררת השראה, ולמרות נחיתותכם המספרית השמדתם שתי אוגדות אויב, הסגתם את הדיביזיה המשוריינת הסורית אל מעבר לקו סגול וכבשתם מחדש את השטח."

עוד אמר: "חטיבות הטנקים הובילו בחוד האוגדתי ויצרו עליונות, שאפשרה לאוגדה להתקדם בתנועה ואש, עם סיוע צמוד מגדודי הארטילריה שנעו מאחורי הטנקים, והיכו בעורף האויב בשיטתיות. כשקרבה ההכרזה על הפסקת האש נמצאו מבואותיה הדרומיים של דמשק בטווח הארטילריה הצה"לית וכוחות צה"ל ניצבו על אם הדרך לשם. בלחימתכם הנחושה, הצלחתם לשנות את פניה של המערכה. ובמידה רבה – לשנות גם את ההיסטוריה. קהל נכבד, מלחמת יום הכיפורים הייתה מערכה גורלית, שהיוותה שעת מבחן למדינת ישראל. מול האיום הקיומי שהיה נוכח בימיה הראשונים של המלחמה ניצבו בגבורה, שאין דומה לה לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים. המלחמה החלה בהפתעה מוחלטת טלטלה עזה הרעידה את המדינה השאננות והזחיחות אשר ליוו את סיום מלחמת ששת הימים נסדקו באחת וחייבו התגייסות מלאה של כל הכוחות למאמץ המלחמתי."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"בקרבות הירואיים בלמו הכוחות הסדירים ובהמשך הצטרפו אליהם כוחות המילואים את צבאות ערב שפלשו למדינה. חמישה עשורים חלפו מהמלחמה, האיומים על מדינת ישראל פושטים ולובשים צורה. גם היום, למול האיומים ההולכים ומתעצמים ניצבים לוחמי צה"ל, כחומת מגן בצורה. מוכנים לממש את חובתם להגן על שלמות ישראל ועל עתידו של העם היהודי. עוצמתו של צה"ל נשענה אז ונשענת כיום על אחדות שורותיו, על אותם לוחמים ממפקד הטנק ועד למפקד האוגדה שהבינו את גודל השעה והתייצבו נכונים יחד לכל משימה, מאוחדים אל מול המטרה. גם בימינו, המפתח להצלחה במשימותינו טמון באחדות שורותינו למול אויבינו." הוסיף.

סנוסף, אמר: "הקריאות הנשמעות בימים אלו לעידוד סרבנות ולהפסקת ההתנדבות של משרתי מילואים מאיימות על אחדות השורות, מסוכנות ומהוות פרס לאויבנו. אני קורא לאנשי הציבור מימין ומשמאל, השאירו את הפוליטיקה מחוץ לצבא. אל תיטעו – היום זו ממשלה אחת, מחר עשויה להיות ממשלה אחרת. הדבר היחיד שמשאיר אותנו מלוכדים הוא הצבא. הסרבנות פוגעת בצה״ל. הסרבנות פוגעת במערכת הביטחון. הסרבנות פוגעת בביטחון ישראל. צה"ל הוא כלי המגן המקנה חיים למדינת ישראל. אין לנו צבא אחר להישען עליו עלינו לדאוג להשאירו מלוכד ולהותירו מחוץ לכל מחלוקת. לוחמי אוגדה 146, בני המשפחות והחברים, מדינת ישראל חבה לכם רבות כל-כך, ומוקירה את אומץ הלב ואת רוח הקרב אשר הפכו לסימן ההיכר של האוגדה ושלכם."

עוד אמר: "בערב הזה אני רוצה לומר לכם, לוחמי מלחמת יום הכיפורים- תודה. תודה על ההקרבה, על רוח הקרב ועל הדבקות במשימה תודה על עמידה מופלאה ומעוררת השראה, תודה על הבנת גודל השעה ומשמעותה, תודה על מסירות הנפש. האמונה היוקדת ביכולות שלכם, גם בתנאים בלתי-אפשריים, הן שהפכו את הקערה על פיה, והביאו להצלחתו של מהלך ההתקפה וההבקעה. הישגיה של אוגדה 146 במלחמה היו כרוכים במחיר כבד מנשוא, נפילתם בקרב של מפקדים ולוחמים יקרים, ופציעתם של רבים, הנושאים כבר חמישים שנה את מכאובי המלחמה, בגופם ובנפשם. בערב זה אני מבקש להרכין ראש לזכרם של חללי האוגדה, להוקיר את רוח הקרבתם, ולחבק את המשפחות השכולות, החיות מדי יום ביומו את כאב הגעגוע."

לסיום, אמר: "קהל נכבד, לפני שלוש שנים, כאשר החזיר צה"ל לאוגדה את מספרה המיתולוגי – 146, הוא הביע בכך מחויבות חד-משמעית, למורשתה המפוארת של האוגדה, ולערכים המלווים אותה מיום הקמתה. ברוח המחויבות הזאת, ממשיכה האוגדה גם כיום, כחוד החנית של מערך המילואים, לשפר את מוכנותה ליום פקודה. כמו לפני חמישים שנה ברמת הגולן, כך גם היום, אזרחי ישראל יודעים מעל לכל ספק כי יש להם על מי לסמוך. תודה."

יואב גלנט
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

Back to top button