מבזקיםצבא וביטחון

'לוחמים למען צה"ל' בקריאה ללפיד וגנץ – "קחו אחריות"

קמפיין חדש שיצא על ידי 'לוחמים למען צה"ל' אמש (שלישי), קורא ללפיד ולגנץ לצאת בתקיפות נגד תופעת הסרבנות, ששוב עולה בימים האחרונים לכותרות. הקמפיין החדש מגיע אחרי דבריו של שר הביטחון, יואב גלנט, אמש במסיבת העיתונאים בה הוא הזהיר מפני התופעה, ואמר כי היא פוגעת בצה"ל ובמערכת הביטחון. בקמפיין החדש, שיוצא על ידי 'לוחמים למען צה"ל', נכתב "יאיר, בני, קחו אחריות – די לאלימות, די לסרבנות".

מאחורי הקמפיין החדש עומדת קבוצת רחבה מאוד של לוחמים במילואים, בהם גם אנשי מילואים מיחידות מובחרות ותפקידים רגישים. לדבריהם, "בחודשים האחרונים אנחנו עדים לתופעה שבא צד אחד מנכס את צה"ל לעצמו. הם מתעלמים מהעובדה שצה"ל הוא צבא העם, וככזה אסור שהוא יכנס למחלוקות פוליטיות. הקריאות הללו מסכנות את צה"ל גם מבפנים, וגם כלפי אויבינו מבחוץ ששומעים את הקולות ומנסים את ישראל באופנים שונים שפוגעים בביטחונה של המדינה".

"אנחנו קוראים ליו"ר האופוזיציה וליו"ר מפלגת המחנה הממלכתי לגנות בפה מלא את הקריאות האלה. אסור שהדיבורים על סרבנות יימשכו בעוד נציגיהם בכנסת מעלימים עין ולא מוציאים על כך מילה. זה נכון לקריאות המתגברות לסרבנות, וזה נכון גם בנוגע לאלימות הקשה בהפגנות. יש לעצור את זה עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מידי", הוסיפו מארגני הקמפיין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כאמור, הדברים מגיעים לאחר מסיבת העיתונאים שכינס השר גלנט בהם הוא קרא להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לצבא. "אני קורא לאנשי הציבור מימין ומשמאל, השאירו את הפוליטיקה מחוץ לצבא. הסרבנות פוגעת בצה"ל. הסרבנות פוגעת במערכת הביטחון. הסרבנות פוגעת בביטחון ישראל. צה"ל הוא כלי המגן המקנה חיים למדינת ישראל על כולנו לגנות סרבנות או קריאות לסרבנות ולזכור היטב – לכולנו גורל אחד, אנשים אחים אנחנו, צה"ל הוא הצבא של כולנו – צבא הגנה לישראל. אין לנו צבא אחר להישען עליו. עלינו לדאוג להשאירו מלוכד ולהותירו מחוץ לכל מחלוקת", אמר גלנט.

ארכיון. צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button