מבזקיםפוליטי / מדיני

מה גרם ליאיר לפיד לצרוח על השרה גולן?

מליאת הכנסת אישרה לפני זמן קצר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לקידום הנשים בישראל, התשפ"ג-2023 של חברת הכנסת לימור סון הר-מלך. בהצעה תמכו 56 חברי כנסת, אל מול 48 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת לצורך קביעת הוועדה שתדון בה.

במהלך הדיון שקדם להצבעה על החוק עלתה לדוכן השרה מאי גולן ושיבחה את חברת הכנסת סון הר מלך על הצעת החוק שלה ודיברה על המצב הנתון כיום, לפיו יש איפה ואיפה בקיום שגרת חיים של נשים דתיות במספר נושאים, דבר שעורר את זעמם של חברי האופוזיציה. בעקבות הדברים החלו צעקות רבות באולם עד שהשרה גולן ירדה מהדוכן.

צילום: ערוץ הכנסת

אחריה עלה לדוכן ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, שהשיב לשרה גולן בצרחות ונאם על כך שהשרה גולן קראה להן פריבלגיות שלא בצדק. "כל עשרה ימים נרצחת אישה בישראל". הפציר בה לפיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: ערוץ הכנסת

בהצעת החוק מוצע להחליף את חוק הרשות לקידום מעמד האישה, התשנ"ח–1998, בחוק האמור. בין היתר מוצע לקבוע כי הרשות לקידום נשים בישראל תהיה כפופה לשר לקידום נשים, והוא יטיל עליה תפקידים לביצוע. כמו כן, מוצע שתוקם ועדה מייעצת שתייעץ לשר בענייני מדיניות ובענייני משרדו וכן תפקח על פעילותה של הרשות. לבסוף, מוצע לעגן בחוק את חובת ניתוח הפערים בין גברים לנשים בתקציב המדינה ובתקציבן של הרשויות המקומיות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מתוך הכרה בחשיבות הגדולה של קידום נשים והעצמתן בכל תחומי החיים, החליטה ממשלת ישראל ה-37 להקים את המשרד לקידום מעמד האישה. בהמשך לכך, ומתוך הכרה בחשיבות הנושא, מוצע להחליף את חוק הרשות לקידום מעמד האישה, התשנ"ח–1998, בחוק עדכני שישקף את התמורות שחלו במשך השנים. כך, בין היתר, מוצע לשנות את שם המשרד ואת שמה של הרשות."

עוד נכתב: "כמו כן, מוצע שהוועדה המייעצת – תשקף את כלל החברה הישראלית תוך מתן האפשרות לנשים שנמצאות מחוץ לתהליך קבלת ההחלטות להצטרף ולהיות חלק ממנו ותחליף את תפקידה של מנהלת הרשות. כן מוצע לעגן בחוק את חובת ניתוח הפערים בין גברים לנשים בתקציב המדינה ובתקציבן של הרשויות המקומיות, בהמשך להחלטות ממשלה קודמות בנושא שיושמו רק בחלקן".

Back to top button