מבזקיםמשפטי/פלילי

"מאז אירועי חווארה השב"כ מרוכז אך ורק ברדיפת יהודים"

היום (רביעי) התקיים בבית המשפט המחוזי מרכז בלוד דיון בו בו ביקשה המדינה לאשר את הצווים מנהליים כנגד חמשת המתיישבים עליהם חתם שר הביטחון יואב גלנט הכוללים תקופות מעצר של ארבעה עד שישה חודשים. המתיישבים שהם חבריהם של נרצחי הפיגוע הרצחני בעלי נעצרו לאחר הפיגוע והוחזקו בחקרי שב"כ בתנאים קשים ותוך מניעת מפגש עם עורך דין במשך מספר ימים. הוריהם של המתיישבים הגיעו לדיון מלווים בעורכי דינם עדי קידר, נתי רום, דוד הלוי, כולם מטעם ארגון חוננו.

עו"ד עדי קידר אמר בפתח הדיון כי: "מדובר בבקשה שנועדה אך ורק כדי לספק את צרכיו של השב"כ אל מול ארגוני השמאל והאמריקאים. מדובר בצעירים עובדים, חלקם נשואים וללא כל עבר פלילי לרובם. מאז אירועי חווארה והמשך הפיגועים הקשים השב"כ מרוכז אך ורק במציאת חשודים יהודים. כאשר הוא אינו מוצא אותם הוא מבקש בקשת מעצר מנהלי שכולה עונשית ובניגוד גמור לחוק. אנו מקווים כי בית המשפט יקבל את טענותינו ויורה על שחרורם לאלתר" .

עו"ד נתי רום הוסיף: "המדינה ידעה כי אין לה ראיות מספקות כנגדו מרשיי ולכן עשתה הצגה בפני בית המשפט בה נאמרו דברים מאוד לא מדויקים על מרשינו, ואכן לאחר שבית המשפט הורה על שחרור, במקום ללכת לערר הפלילי בחרו בשב"כ לטמא את ההליך הפלילי, רצו לשר הביטחון והוציאו צווים מנהליים. על זה אנחנו מלינים, על השימוש הדרקוני בצווים הללו אינו מקובל ומטמא את ההליך הפלילי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עו"ד דוד הלוי מסר: "בימים אלו בהם הארץ גועשת בשיח על זכויות אדם ודמוקרטיה מצער מאוד שכלפיי מרשיי ננקט שהוא בלתי דמוקרטי בעליל. מעל הצו הזה מתנוסס דגל אדום, זהו צו אנטי דמוקרטיה הניתן ללא משפט, ללא עדים ומטעמים שרירותיים ולצרכים תעמולתיים. אנו מצפים כי בית המשפט יבטל את הצווים או יורה על צמצומם באופן דרסטי".

צילום: חוננו
צילום: חוננו
צילום: חוננו

Back to top button