מבזקיםפוליטי / מדיני

צועק ומכה על השולחן: ההקלטה המודלפת של נתניהו

הקלטות נדירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו צועק ומאבד קור רוח בשיחה עם פרקליט המדינה עמית אייסמן נחשפו הערב (רביעי) בחדשות 13.

בהקלטות, נתניהו מתייחס לאיומים של מתנדבי מילואים – ובמיוחד הטייסים – שלא להגיע לשרת במידה והחקיקה המשפטית של הקואליציה תימשך במתכונתה הנוכחית. הוא צועק, מכה בשולחן ומזהיר כי הסרבנות לטענתו תפגע בכושרו של צה"ל וכי האיומים הללו כבר פוגעים בכושר ההרתעה הישראלי. הדברים נאמרים ליועצים המשפטיים שנמצאים בחדר בתגובה לאמירתו של אייסמן שכל קריאה לסרבנות או מרי נבחנת לגופה.

הוא נשמע אומר: "אין ולא יהיה מקום לסרבנות, לא בצד זה ולא בצד אחר. […] אני לא יכול לדמיין חומרת דברים גדולים יותר, של ארגון הפרה המונית כזאת של חוק השירות או אם תרצה של סרבנות. זה בלתי ניתן לתפיסה. זה פשוט אי אפשר לתפוס את זה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא המשיך: "זה מקרה שפוגע בגוף המדינה, בביטחון המדינה. […] וזה לא רק ההשבתתה של יכולות, זה גם מה שזה עושה לכוח ההרתעה שלנו. מה זה עושה, אני לא אביא כאן דוחות מודיעיניים, אם תרצו בדלתיים סגורות אני אראה לכם מה זה עושה, זה לא דבר קטן".

יוצאי מערך המבצעים המיוחדים הגיבו להקלטה: "הרודן בפאניקה. הוא מבין שהוא ורק הוא מפרק את המדינה ומערכת הביטחון. אל תחרטט לנו על 'ביטחון המדינה' כשאתה דוהר לדיקטטורה סטייל רוסיה ואיראן. אתה דיקטטור שמפרק את מערכת הביטחון, את צה"ל, אמ"ן, שב"כ ומוסד. האחריות רק עליך. איבדת לגיטימציה ולא נציית לך. מעכשיו תסתדרו לבד. ואטורי פינדרוס ורוטמן יבצעו בשבילך מבצעים מיוחדים".

קציני וחיילי המילואים של חטיבת המחקר הגיבו גם הם: "הקלטות נתניהו מעידות כי הוא מבין את הנזק הביטחוני נוכח מעשי הממשלה. האחריות על ביטחון המדינה בידיו, ועליו לעשות כל שביכולתו למנוע נזק בלתי הפיך כעולה מהדוחות המודיעיניים שהוא עצמו מציין".

במחאת המילואימניקים אחים לנשק טענו שנתניהו הוא זה שהקליט והדליף את השיחה: "נתניהו שמקליט את עצמו ומדליף מחרב במו ידיו את ביטחון ישראל והיחסים עם ארה"ב. ביטול עילת הסבירות היא דיקטטורה בפועל. שיעצור מיד את החקיקה שקורעת את העם ויתמודד עם העובדה שצבא עם יש רק בדמוקרטיה".

מובילי "כוח קפלן" מסרו בתגובה להקלטות: "נתניהו חושף כי הוא מבין היטב שהעברת החקיקה הדיקטטורית היא פגיעה אנושה בבטחון המדינה. אם נשארה בו טיפת כלפי מדינת ישראל עליו להפסיק את ההסתה ולהודיע במיידית על גניזת החקיקה".

חברת הכנסת וחברה בוועדת החוץ והביטחון, תא״ל (מיל׳) שרון ניר, הגיבה: "נתניהו, אתה לא יכול לדמיין? מי שמנרמל סרבנות זה אתה שמקדם הפיכה משטרית ופטור גורף למגזר שלם משירות בצה"ל. הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולשים את מערכת הביטחון וצה"ל בראש סדר העדיפויות לפני האינטרסים האישיים שלך".

בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: עומר מירון, לע"מ

Back to top button