מבזקיםפוליטי / מדיני

הסכמה חוצת מפלגות: אושר בטרומית תיקון החוק למניעת הטרדה מינית

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק למניעת הטרדה מינית (תיקון – הרחבת תחולה על עובד של קבלן שירות המועסק אצל מזמין השירות) של חברות הכנסת ששון ששי גואטה מהליכוד ושלי טל מירון מיש עתיד, אליה הוצמדה הצעה של חברת הכנסת מירב מיכאלי מהעבודה. בהצעה תמכו עשרים חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי.

מוצע להרחיב את תחולת החוק למניעת הטרדה מינית גם על עובדים של קבלן שירות המועסקים אצל מזמין שירות. כן מוצע לקבוע כי הטרדה מינית של עובד קבלן שירות כאמור תחשב כהטרדה תוך ניצול יחסי מרות במסגרת עבודה. כחלק מכך, מוצע להוסיף בחוק הגדרות של "מעסיק בפועל", "קבלן כוח אדם", "מזמין שירות" ו-"קבלן שירות", על מנת שהוראותיו יהיו ברורות בכל הנוגע לתחולתו של יחסי עבודה משולשים (עובד, מעביד, וחברת כוח אדם).

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בהטרדה מינית בעבודה ראה המחוקק להחמיר נוכח האחוז הגבוה של הטרדות מיניות במקום העבודה ובשל כך שמדובר במערכת יחסים היררכית. סעיף 9 לחוק למניעת הטרדה מינית מחיל את החובות המוטלים על מעסיק לפי חוק זה גם על מי שמעסיק עובד של קבלן כוח אדם. עם זאת החוק מתעלם מקבוצה גדולה של עובדים שאינם זוכים להגנתו המיוחדת במסגרת יחסי העבודה. מדובר בעובדים של קבלן שירותים המועסקים אצל מזמין שירות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב: "העסקה של עובדי קבלן שירותים רווחת יותר מהעסקה של עובדי קבלן כוח אדם, ואין כל טעם לערוך אבחנה בין שתי קבוצות העובדים הנ"ל. בהיררכיה האירגונית עובדי קבלן שירותים הם העובדים הזוטרים ביותר, ואין סיבה שלא להחיל את החוק על העובדים המוחלשים ביותר בארגון, שדווקא הם יהיו חשופים להטרדה מינית מבלי לקבל את הגנתו המיוחדת של החוק בהקשר של יחסי העבודה".

ועדת המשנה למשאבי אנוש בצה"ל - מרב מיכאלי
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button