מבזקיםפוליטי / מדיני

"מי מנהל את משבר החלב – שר האוצר או רמי לוי?"

חברת ועדת הכספים של הכנסת ממפלגת העבודה, חה"כ נעמה לזימי, הגיבה לפני זמן קצר (חמישי) להודעת שר האוצר על הורדת המכס על החלב המיובא.

"מי מנהל את משבר החלב – שר האוצר או רמי לוי? שום דבר בהצהרה של שר האוצר לא יטיב עם המשק, אלא רק ייפגע בחקלאות הישראלית. שר האוצר מעדיף לנסות לייצר שרשרת ייבוא מאפס, במקום לתמוך בחקלאות המקומית ולחזק את התשתית הקיימת, שעל סף קריסה."

"למשל, ממש בחודשים האחרונים מחלבת הגולן על 150 עובדיה נסגרה, למרות שהיא לבד יכולה לספק את כל המחסור בחלב. אבל הוא מעדיף את מה שנשמע טוב, ולא את מה שבאמת יפתור את הבעיה. אז ש-150 המשפחות ישארו מובטלות, שהמחסור בחלב ישמר, שרשתות השיווק ימשיכו לגזור קופון על חשבון הציבור, העיקר שסמוטריץ' קיבל את הכותרת שרצה״. הוסיפה לזימי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
נעמה לזימי
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ'

אלון שוסטר, שר החקלאות לשעבר הגיב גם הוא להצהרה של שר האוצר: ״סמוטריץ׳ בחר בחקלאים הפולנים על פני חקלאי רמת הגולן. לאחר המחסור הרגעי, משק החלב הישראלי יכול להמשיך ולספק תוצרת מעולה, בהתאם לביקוש. הפרה חד צדדית של הסכם החלב ע״י הממשלה הוא מהלך בוטה שעלול בטווח הארוך לפגוע קשות, הן בצרכן הישראלי והן במשק החלב הישראלי״.

Back to top button