מבזקיםפוליטי / מדיני

מענק הבירה: סכום היסטורי של כ-1.1 מיליארד ש"ח יוענק לעיר ירושלים

ראש העיר ירושלים משה ליאון העניק היום (חמישי) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' אות הוקרה, על פעילותו ותרומתו לחיזוקה הכלכלי של עיריית ירושלים וקידום מענק הבירה בסכום היסטורי של כ-1.1 מיליארד ש"ח. המענק ישמש להמשך המהפכה המתבצעת בעיר ירושלים בפיתוח תשתיות, תחבורה, תעסוקה, תרבות וחינוך.

צילום: ארנון בוסאני

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "ירושלים, עיר הבירה של ישראל, העיר שנכון להיום, בפער, היא העיר הגדולה ביותר בישראל, מקבלת היום את מענק הבירה לשנת 2023. לראשונה, מענק הבירה יעמוד על סכום של כ-1.1 מיליארד ש"ח, כשיותר ממיליארד ₪ הולך לתקציבה השוטף של העירייה והיתרה לפרוייקטי פיתוח ברחבי העיר. ב-2024 המענק בע"ה יגדל משמעותית עוד יותר. "

מתוך מטרה לפתח את העיר ואת נכסיה הייחודיים, הממשלה החליטה על מספר תכניות נוספות:
1. תכנית הלביא המתוקצבת בחומש בסך של 645.5 מיליון ש"ח, שנועדה לפיתוחה הכלכלי של העיר המתמקדת בתחומי תעסוקה, אקדמיה, עיר ממשל ותיירות;

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

2. תכנית אגן העיר העתיקה המתוקצבת בסך של 476 מיליון ש"ח, שמטרתה פיתוח מרחב אגן העיר העתיקה וחיזוק הריבונות והמשילות באיזור זה;

3. תכנית מזרח ירושלים הצפויה להיות מתוקצבת בסך של 2.1 מיליארד ש"ח שמטרתה צמצום פערים ופיתוח תשתיות במזרח העיר ירושלים ומצויה בעבודה מקצועית בקרב משרדי הממשלה.

צילום: ארנון בוסאני

עוד אמר השר: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש העיר משה ליאון על שיתוף הפעולה לטובת חיזוקה של העיר, ולעובדי משרד האוצר באגף התקציבים על קידום התכניות ועבודת המטה המסודרת שהביאה לטיוב המענק."

ראש העיר ירושלים משה ליאון: "אני מתכבד לארח אותך היום, ידידי וחברי, שר האוצר בצלאל סמוֹטריץ', ביום חגיגי זה, בו נאשר במועצת העיר את תקציב העירייה הרגיל לשנת 2023. בזכות המעורבות האישית שלך, אדוני השר, ירושלים זוכה בשנה הזאת למענק הבירה הגדול ביותר שקיבלה. המענק הזה, יסייע לנו רבות בהמשך תנופת הפיתוח והעשייה בירושלים, בכלל תחומי החיים: בתשתיות, בתחבורה, בבינוי, בתעסוקה, בתרבות ובחינוך."

צילום: ארנון בוסאני

"עשייתך למען העיר, מעידה כאלף עדים על מחויבותך ארוכת השנים, בכל תפקידיך הציבוריים, למען בירת הנצח של העם היהודי. בשמי, בשמם של חברי הנהלת העיר, ובשמם של תושבי ירושלים כולם, אני מבקש להודות לך, על היותך ידיד אמת של העיר, ומבוני ירושלים. אני מבקש למסור את תודתי לראש הממשלה בנימין נתניהו ולממשלת ישראל על השותפות והסיוע הגדול. תודה גם למנכ"ל משרד האוצר, שלומי הייזלר, למשנה למנכ"ל, ישראל מלאכי, לראש אגף תקציבים, יוגב גרדוס, לצחי דוד, מתן יגל ולכלל אנשי האגף, על תרומתם ועשייתם למענה של ירושלים. יחד, בעזרת השם, נמשיך ונזכה להעלות את ירושלים ותושביה כולם, על ראש שמחתנו." הוסיף ראש העיר.

צילום: ארנון בוסאני

Back to top button