חדשות הארץמבזקים

פעילי ימין חוסמים את הכניסה לקיבוץ יקום, "מממשים את דברי היועמ"שית"

פעילי ליכוד, תומכי הרפורמה המשפטית החלו לפני זמן קצר (חמישי) לחסום במכוון את הכניסות והיציאות לקיבוץ יקום, זאת בתגובה להפגנות שקיימו מתנגדי הרפורמה ברחבי הארץ בימים האחרונים.

פעיל הליכוד יגאל מלכה שנמצא כעת בחסימה ביקום אמר בראיון ל"רדיו 103FM": "ראינו את המחאות של השמאל, ראינו אותם מגיעים לבני ברק, ראינו אותם חוסמים כבישים. גלי בהרב מיארה סיפרה לנו שאין מחאה אפקטיבית בלי הפרעה לסדר הציבורי, אז אנחנו מממשים את דבריה של היועמ"שית".

מפגיני הימין הפיצו רשימה ארוכה של יישובים תחת הכותרת "טריטוריות שמאל לחסימה" והפיצו ברשתות החברתיות במטרה לבצע חסימות של כבישים. ברשימה: קיבוץ עין כרמל, בית שערים, נווה אביבים ב׳ + רמת אביב ג׳, קיבוץ שפיים, בת חפר, אודים, מעגן מיכאל, משמר דוד, אילון, כברי, חניתה, גשר הזיו, דבירה, קיבוץ אשדות, קיבוץ אפיקים, קיבוץ עין גב, קיבוץ כנרת, אביגדור, כפר ורבורג, גבעת השלושה, כפר שמריהו, קיסריה וסביון. בנוסף צורפו לרשימה שני מקומות נוספים: קוקה קולה ובאוניברסיטאות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פעילי הימין הוסיפו הסבר לרשימת החסימות וצוין כי "החסימות מתבצעות תוך ביצוע שרשרת רכבים – מה זה אומר בפועל? אתם מעמידים את הרכבים שלכם מול שערי הקיבוץ/יישוב באופן כזה שלא מאפשר כניסה/יציאה. שעות החסימה 06:00-08:00 בבוקר ובשעה 16:00 בצהוריים עד השעה 18:00 – אלו הן שעות שיא בהן אנשים יוצאים/חוזרים מהעבודה. תתארגנו כמה רכבים ועופו על זה. זו היא תמונת מראה. הם גם עושים לנו את זה וזו ככל הנראה הדרך היחידה לגרום להם להפסיק."

חסימה בקיבוץ יקום. צילום: צילום: איציק שאג
חסימה בקיבוץ יקום. צילום: צילום: איציק שאג
חסימה בקיבוץ יקום. צילום: צילום: איציק שאג

בתוך כך הודיעו פעילי ימין כי יקיימו "עצרת מיליון" ביום ראשון הבא (23.7) ברחוב קפלן בתל אביב לתמיכה בחברי הקואליציה וזאת תחת הכותרת "העם אתכם – השלימו את החקיקה".

ערב השלמת החקיקה של החוק לצמצום עילת הסבירות מארגנים מארגני "עצרת המיליון" שהתקיימה בירושלים, עצרת דומה שתתקיים במקום שהפך למעוז ההפגנות של השמאל. המארגנים אמרו: "נקרא לממשלה לנהוג במשילות ולהתחיל להעביר את חוקי הרפורמה ואת התיקון הנצרך במערכת המשפט".

במודעה שפורסמה לקראת העצרת, תחת הכותרת 'המיליון מגיע לתל אביב', נכתב כי הכוונה של העצרת היא לעמוד לצד חברי הכנסת של הימין ולהביע את תמיכתם. "ערב סיום הליכי החקיקה של עילת הסבירות. המחנה הלאומי כולו מגיע לרחוב קפלן בתל אביב. לעמוד לצד ראשי המחנה הלאומי וחברי הכנסת של הקואליציה ולומר להם – העם איתכם, השלימו את החקיקה 64 מנדטים אינם אזרחים סוג ב'", נכתב במודעה.

יו"ר ארגון 'אם תרצו', מתן פלג, אומר: "העם הוא זה שהרכיב את נבחריו על הנמר הזה שנקרא 'תיקון מערכת המשפט' ולכן העם חייב להמשיך ולדחוף- להמשיך ולדרוש את מימוש התהליך עד השלמתו. אם לא תאוזן מערכת המשפט ולא ייבלם האקטיביזם השיפוטי יתקבע בישראל מצב של עריצות המיעוט, וזה מצב שכל שוחר דמוקרטיה ותומך ישראל כמדינה יהודית לא יכול לקבל. אנו חייבים להגיע כאיש אחד ולעמוד על שלנו. דרישתנו הדמוקרטית והלגיטימית להבריא את מערכת המשפט".

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים, אומר: "כשבג"ץ פוסל חוק בפעם החמישית ומונע מהממשלה לשמור על גבולות המדינה זה לא סביר ולא מידתי, כשהיועצת המשפטית לממשלה מובילה מדיניות שערורייתית של אכיפה בררנית זה לא סביר ולא מידתי. אירועי השבועות האחרונים מחדדים מצוין למה חייבים לקדם את הרפורמה המשפטית ולהציל את הדמוקרטיה הישראלית. גם אנחנו נגיע להפגנה בתל אביב, לדרוש את המובן מאליו: שהקול שלנו בקלפי יהיה שווה בדיוק כמו לקולות אחרי".

יו"ר תנועת ישראל שלי, שרה העצני כהן, אמרה: הציבור הלאומי הוכיח שהוא יודע להתגייס ולצאת מהבית בדיוק בשעות האלה שהם שעות של הכרעה. החשיבות לצאת ולהביע תמיכה המונית בנבחרי הציבור שלנו שמובילים פה שינוי היסטורי במערכת המשפט, היא חשיבות גדולה מאוד. אנחנו קוראים לכל הציבור להגיע".

ח"כ אביחי בוארון (ליכוד), מראשי תנועת 'תקומה 2023' אומר: "אנחנו יוצאים למערכה על דמותה של מדינת ישראל – האם היא תחדש פניה, האם היא תצבע בגוונים נוספים, רעננים, חדשים או שצבע חד גוני ימשיך לשלוט בה.ערב ההצבעה הסופית על צמצום עילת הסבירות, צעד שיאפשר לממשלה ושריה, להוציא לפועל את המדיניות שהציבור דורש מהם לבצע, נגיע שוב כל המחנה הלאומי לקפלן בתל אביב לומר לנציגינו – העם איתכם, הצביעו בעד התיקון הנדרש והביאו שינוי לישראל".

יו"ר תנועת 'תקומה 2023' ברלה קרומבי מוסיף: "ערב החקיקה נקרא יחד לנבחרי הציבור לא להסס, לא למצמץ ולא להיכנע לאלימות והסרבנות של קומץ אנרכיסטים שמנסים להשליך את עמדתם על מדינה שלמה. במדינה דמוקרטית הציבור הוא זה שמחליט מי יוביל את המדיניות ויקבל את ההחלטות, ולא האליטה התקשורתית. הציבור הימני לא יהיה יותר סוג ב'. לכן, אנחנו קוראים לציבור לבוא להפגין ולתמוך בממשלה. ביחד נקרא לממשלה לנהוג במשילות ולהתחיל להעביר את חוקי הרפורמה ואת התיקון הנצרך במערכת המשפט. אותם התיקונים שבהם תמכו בעבר יאיר לפיד, מתן כהנא, גדעון סער ועוד חברים מהאופוזיציה שכעת מתנגדים מתוך פוזיציה".

Back to top button