מבזקיםצבא וביטחון

"פרסומים על סרבנות יוצרים תחושה בקרב האויב כאילו צה"ל מתפרק"

ארגון תורת לחימה פנה היום (חמישי) במכתב לצנזור הצבאי הראשי תא"ל קובי מנדלבליט בדרישה שיפעיל את סמכותו וימנע פרסומים הפוגעים בעוצמתו של צה"ל. "פרסומים מוטים ומנופחים יוצרים תחושה בקרב האויב כאילו צה"ל מתפרק חלילה. מחובתך לאסור פרסומים פוליטיים אלו שנזקם לביטחון המדינה – חמור", אמרו בארגון.

בארגון תורת לחימה ציינו במכתב כי "תופעה חמורה שצמחה על גבי תופעת הסרבנות, היא קידום תקשורתי ופרסומי לקולות עוועים, באמצעות הפצת פרסומים מופרכים, ומכתבי סרבנות אנונימיים השכם והערב, עליהם 'חתומים' כביכול מספרים עגולים ומנופחים של משרתי יחידות צבאיות שונות – בכלי תקשורת הנשלטים על ידי מתנגדי הממשלה דוגמת 'הארץ', YNET, וואלה, תאגיד השידור הציבורי, ערוצים 12 ו13 ורדיו גלי צה"ל.

מכתבים אלו המתפרסמים בעיקר על ידי "כתבים צבאיים", ומופיעים ללא שמות או בראשי תיבות ושאמינותם וערכם התקשורתי מוטלים בספק עמוק, מהדהדים תוך דקות ברחבי המזרח התיכון ובעשרות כלי תקשורת הערביים המזוהים עם האויב. פרסומים מוטים אלו יוצרים תחושה בקרב האויב כאילו צה"ל מתפרק חלילה, מגבירים את תאבונו לפתוח במלחמה נגד ישראל, ושוחקים את ההרתעה, זאת במיוחד על בסיס פרסומים בגלי צה"ל, משל היה 'רדיו הצבא הישראלי'.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רק ב48 השעות האחרונות פורסמו דיווחי 'גלי צה"ל' באופן מיידי בערוץ 'אלאעלאם אלחרבי' של חיזבאללה, ובתקשורת פלסטינית, לבנונית (מזוהת חיזבאללה), איראנית (מזוהת משמרות המהפכה) ועיראקית (מזוהת הציר השיעי).

אנו דורשים בדחיפות, כי מתוקף סמכותך ותפקידך כצנזור המיועדים לעת שכזו, תורה מיידית לאסור פרסומים פוליטיים אלו שאמינותם וערכם התקשורתי דלים (וממילא ערכם 'כחופש ביטוי'), ומאידך נזקם לביטחון המדינה – חמור מאד. הדבר הנכון הוא כי פרסומים כאלה יידרשו לעבור מראש את אישור הצנזורה הצבאית באופן פרטני וחריג."

מטוסי קרב - חיל האוויר
צילום: דובר צה"ל
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button