מבזקיםפוליטי / מדיני

נתניהו הגיב להחלטת השוודים, שרים וחברי כנסת זועמים

ראש הממשלה בינימין נתניהו, התייחס לפני זמן קצר (שישי) להחלטת המשטרה בשבדיה, לאפשר שריפה של ספר תורה במסגרת מחאה מול השגרירות הישראלית.

מדברי נתניהו: "אני מגנה בתוקף את החלטת הרשויות בשבדיה לאפשר שריפת ספר תנ״ך מול שגרירות ישראל במדינה. מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה המבישה הזאת שפוגעת בקודש הקודשים של העם היהודי. יש לכבד את הספרים המקודשים לכל הדתות."

בנימין נתניהו
ארכיון. צילום: עומר מירון, לע"מ

שר הבינוי והשיכון והשר במשרד רה"מ הרב יצחק גולדקנופף יו"ר יהדות התורה: ‏"גם לחופש ביטוי יש גבולות. שריפת ספר תנ"ך, ספר הספרים של העם היהודי, מול שגרירות ישראל בשבדיה, הוא אנטישמיות לשמה, שמזכירה את מאורעות 'שריפת התלמוד' שהתרחשו בהיסטוריה הלא רחוקה, אירועים שחשבנו ששייכים לנחלת העבר. אני מצפה מהרשויות בשבדיה לעשות הכל על מנת למנוע את האירוע המזעזע".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת הקבינט מדיני בטחוני, תא״ל (במיל׳) מירי רגב: "הזדעזעתי לשמוע ואני מגנה בכל תוקף את העובדה כי הרשויות בשבדיה אישרו שריפת ספר תורה מחר מול שגרירות ישראל בשוודיה כחלק מ"חופש הביטוי". באירופה נרצחו 6 מליון יהודים, בניסיון להשמיד עם. שוודיה צועדת לחושך מוחלט. מדובר במפגן שינאה אנטישמי של פלסטינים ופעילי BDS שאין לו ולחופש הביטוי שום קשר פרט לשנאה אנטישמית מזוקקת כנגד יהודים."

יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי: "הלב נחרד מכוונת משטרת שוודיה להתיר מחזה מזעזע של שריפת ספר הספרים היהודי הקדוש. בשם הליברליות ׳הנאורה׳ מתירים פשע שנאה כלפי מליוני יהודים בעולם שהובילה בימים עברו לשפיכות דמים נוראה. עוד לא מאוחר לעצור את האיוולת הזו ולחזור לנהוג בכבוד כלפי כל הדתות."

שר הפנים והבריאות משה ארבל במכתב לשגריר שבדיה בישראל: "עודכנתי בדבר החלטת המשטרה להתיר שריפת התנ״ך בעקבות שריפת הקוראן לפני המסגד.
הפילוסוף היינריך היינה אמר היכן ששורפים ספרים ישרפו אנשים, אמרה שהוכיחה את עצמה לצערנו לאורך השנים. שריפת ספרים שיטתית, בעיקר ספרי דת, היא לא סימן לחברה חופשייה אלא לחברה לא סובלנית, לא ליברלית שמתנגדת לרב תרבותיות, היכן שאמונות דתיות של האחר לא מכובדות. שבוע שעבר הבעתי את דאגתי בכנסת משריפת הקוראן ואני מזועזע גם מההחלטה בנוגע לתנ״ך. בישראל החוק הפלילי לא מאפשר מעשים כאלו וזהו אינטרס ואמונה משותפים ליהודים, מוסלמים דרוזים ונוצרים שמעשים אלו לא נבונים ולא לגיטימיים. זוהי תקוותי שכל ספרי הדת של כל הדתות יהיו מכובדים בשבדיה ושההחלטה השגויה והפוגענית לגבי שריפת התנ״ך תבוטל".

יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ הרב ישראל אייכלר: "הטירוף הליברלי שבהחלטה השבדית הוא בין היתר מכך שחופש הביזוי מתיר לפגוע בנשמה של הזולת אבל אסור לפגוע ברכושו. דאגני האקלים מתירים לשרוף ספרי קודש בהתרסה – אבל אסור לשרוף דלק כי זה מזהם את האויר. זאת תורת חיות האדם שרוממות חופש הביטוי וזכויות האדם בגרונם וחרב המלחמה באמונות הזולת בידם. כבר לפני מאה שנים נאמר כי מי ששורף ספרים ישרוף אנשים. התרבות הרעה הזו מובילה את העולם לאלימות ולמלחמות נצח, של חרב איש באחיו באירופה באמריקה ובעולם כולו. והכל בשם הדמוקרטיה."

סגנית שר האוצר ח"כ מיכל וולדיגר: "‏הכל בשם החופש? אישור השריפה של ספר תנ"ך בשוודיה מחריד ומקומם. בטוחה ששר החוץ ישתמש בכל הכלים כדי להבהיר שהפשע הזה לא מתקבל על הדעת. שריפת ספרי קודש (ולא משנה לאיזו דת) היא פשע ששום דמוקרטיה, ליברלית ככל שתהא, לא צריכה לאפשר."

ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית: "שריפת התנ"ך, ויתרה מכך, אישור רשמי של רשויות בפגיעה בספר קודשנו היא זוועה ופגיעה בכל יהודי ובכל בן תרבות עלי אדמות. קורא לשר החוץ ‎להפעיל את כובד משקלו בנושא בנסיון למנוע את החילול המזעזע הזה".

חברת הכנסת תא״ל (מיל׳) שרון ניר (ישראל ביתנו), התייחסה לשריפת ספר התנ״ך בשוודיה: "אני מזועזעת מהחלטת משטרת שוודיה שאישרה למפגינים לשרוף ספר תנ״ך בהפגנה מול השגרירות הישראלית. ‏זה לא ״חופש ביטוי״, זה מעשה שנאה וחציית קו אדום! ‏"זוהי רק ההתחלה, במקום בו שורפים ספרים ישרפו בני־אדם." היינריך היינה."

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי על החלטת הרשויות בשוודיה לאפשר שריפת ספר התנ"ך מול שגרירות ישראל: "אנו רואים בחומרה את העובדה כי פשע שנאה של שריפת ספרי קודש יהודים ייערך שוב על אדמת אירופה, עדיין מהדהדים אצלנו דבריו של היינה, ״במקום שבו שורפים ספרים יישרפו גם בני אדם״".

שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי שלח לפני מספר ימים מכתב לראש ממשלת שוודיה אולף קריסטרסון בו קרא לממשלת שוודיה להתערב ולמנוע את שריפת ספר התנ"ך שמתוכננת להתקיים מול שגרירות ישראל בשטוקהולם. שר החוץ של שוודיה טוביאס בילסטרום השיב לשר שיקלי כי הדבר אינו בסמכותו אלא בסמכות המשטרה וששבדיה מחוייבת למאבק באנטישמיות. בשעות אלה נמשכים מאמצי המשרד בשיתוף עם משרד החוץ וחב״ד למנוע את האקט המזעזע של שריפת התנ"ך. משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות ימשיך לפעול בכל דרך כדי למנוע מקרים דומים בעתיד.

Letter to the Minister of Diaspora Affairs and Combating Antisemitism of the State of Israel

Back to top button