חדשות הארץמבזקים

דיסקין ליועמ"ש הליכוד: 'אולי תחשוב שוב על מה שכתבת במכתבך הנלוז'

היועץ המשפטי של תנועת הליכוד עו"ד אבי הלוי פנה ביום שלישי השבוע (11 ביולי 2023) למשטרה בבקשה לפתוח בחקירה נגד ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, לטענתו בגין התבטאויות המהוות עבירה של הסתה, פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה במדינה.

במכתב כתב עורך הדין הלוי: "ביום ה-10 ביולי 2023, במכתב שפרסם ברשתות החברתיות, הסית מר דיסקין למרד בממשלה. המכתב פורסם ביום שבו הכנסת הצביעה בקריאה ראשונה על הצעת חוק לצמצום תחולת עילת הסבירות ולקראת יום שלישי ה- 11 ביולי, שהוכרז על ידי המתנגדים לממשלה הנבחרת, כיום ההתנגדות והשיבוש הלאומי.

מר דיסקין כינה את הממשלה הנבחרת ואת הקואליציה בכנסת, שתומכות בהצעת החוק לצמצום תחולת עילת הסבירות כ-"מי שמבקשים לקעקע את יסודותיה ואת ערכיה" של המדינה. פעולות ההתנגדות והשיבוש של המתנגדים לממשלה כונו על ידו "המאבק הזה" והמתנגדים לממשלה הם, לגישתו הם "לוחמים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קבלת הצעת החוק לצמצום תחולת עילת הסבירות תגרום, לגישתו, של מר דיסקין ל-"הידרדרות לתהום". מר דיסיקין קורא ל-"לוחמים" למרוד: "על כן השעיית ההתנדבות למילואים כעת היא המעשה הנכון… בו צריך לנקוט מיידית". מר דיסקין מסיים את מכתבו בקריאה הנחרצת 'הגיעה העת!".

נושא משרה בכירה לשעבר בשירות הביטחון, העושה בזכות לחופש הביטוי שימוש ציני, שלא כדין, כאמצעי להסתה פרועה להשתמטות משירות מילואים, אי ציות, ולמרד של האזרחים בממשלה נבחרת שזכתה לאמון העם בבחירות ולאמון הכנסת, אינו חוסה תחת ההגנה של חופש הביטוי.

רשויות האכיפה והחקירה חייבות לנקוט במהירות באמצעים הנדרשים על מנת לחקור את החשדות החמורים כלפי מר דיסקין וכלפי מסיתים אחרים. השתהות בחקירת החשדות, עלולה להעצים את חוסר האמון של האזרחים ברשויות האכיפה והחקירה, לגרום להישנות של עבירות דומות על החוק ולערער את סדרי המשטר והחברה במדינה.

לאור חומרתן של העבירות העולות מהתבטאויותיו של מר דיסקין, המהוות עבירות על חוק העונשין, תשל"ז-1977 של הסתה לאלימות, להשתמטות משירות, וכן פרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר והחברה במדינה, אנו מבקשים ממשטרת ישראל לפתוח לאלתר בחקירה פלילית נגד מר יובל דיסקין."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

היום, (שישי) השיב ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין למכתבו של היועץ המשפטי של תנועת הליכוד עו"ד אבי הלוי והדגיש כי איננו מתרשם מהפחדות בחקירות פליליות.

במכתב כתב דיסקין לעורך הדין הלוי: "ברצוני להודות לך על מכתבך מה -11 ביולי, 2023, בו אתה פונה למשטרת ישראל בבקשה לפתוח בחקירה נגדי על "הסתה לאלימות, להשתמטות משירות, ופרסומי המרדה ופגיעה בסדרי המשטר ובחברה במדינה". אני מקווה שהמענה שלי למכתבך יעזור להבהיר לך ולציבור בישראל את עמדתי ואת עמדת רבים מחבריי למחאה, ויעזור לך להפנים כי הפחדות בחקירות פליליות, אינן עושות עליי ועל חבריי שום רושם.

אנו מוחים ונאבקים, משום שבמדינת ישראל קמה ממשלה חוקית אמנם, אולם זוהי ממשלה שהפכה עצמה לבלתי לגיטימית, בהרכבה המזעזע, במעשיה הכוחניים לשינוי יסודי באופי המשטר במדינת ישראל בכיסוי של "רפורמה משפטית" ובערכים הפסולים שהיא מקדמת.

זו ממשלה שבראשה נאשם בפלילים שמשתמש בכוחו השלטוני לצרכיו האישיים על חשבון אזרחי ישראל באופן שמטיל צל על שיקוליו בעניינים המהותיים ביותר; ממשלה שבתפקיד השר לביטחון לאומי עומד עבריין וגזען שמבקש להשתמש במשטרה כמיליציה נגד אזרחי ישראל; ממשלה ששר האוצר שלה הומופוב שדוגל במשטר אפרטהייד גזעני.

זו ממשלה שמקדמת "ערכים" דוגמת "עליונות יהודית", ממשלה שחבריה תומכים במחיקת כפר פלסטיני, ממשלה שחבריה תומכים בפוגרומים של פורעים ומחבלים יהודים המנסים לשרוף בתים בכפרים פלסטינים על יושביהם, שלא לדבר על קידום "ערכים" כמו הפיכתה של ההשתמטות ההמונית של חרדים משירות צבאי לחוקית.

זו ממשלה שבפעולותיה מקדמת מינויים פוליטיים מושחתים ללא ביקורת משפטית, ממשלה שפועלת בכוחניות לפגוע פגיעה אנושה במערכת המשפט ובשלטון החוק, והכל במגמה להפוך את מדינת ישראל לדמוקרטיית רפאים חלולה.

ממשלה שפועלת כך ומשנה את אופי המשטר בישראל היא ממשלה בלתי לגיטימית.

תנועת הליכוד שבשמה כתבת למשטרת ישראל את המכתב העלוב הזה, כבר אינה תנועה אידיאולוגית של ממש. רוב רובם של בניה ובנותיה האמיתיים והראויים, נטשו אותה כל עוד נפשם בם בשל ההדרדרות האידיאולוגית, הערכית והמוסרית הבלתי נתפסת שלה. את ההידרדרות הזו מוביל הנאשם בפלילים ושופרותיו מפיצי הפייק ניוז: אמסלם, גוטליב, קרעי, דיסטל-אובריאן ותואמיהם, וכן, גם אתה אדוני היועץ המשפטי משמש כעת כשופר בתשלום. ניתן לצפות גם מיועץ משפטי למינימום של ערכים לפני חתימה על
מכתב מביש כזה. אבל ציפייה כזו שייכת למערכת ערכים שהממשלה והליכוד של היום נטשו מזמן.

דרך ההסתה בה אתם נוקטים מרעילה את המרחב הציבורי ואף היא מאפיינת את דרככם. הסתתם כנגדנו, כיניתם אותנו בוגדים, סמולנים ולא יהודים. עוררתם את השד העדתי מחדש, בעיקר על מנת להסית ולפלג ולחולל שנאה, משום ששנאה מביאה מנדטים. את זה הסביר לנו בהקלטותיו האותנטיות, "הצלם הנודע" ויד ימינו של הנאשם בפלילים נתן אשל במילותיו: "השנאה היא מה שמאחד את המחנה שלנו". כשקמה הממשלה הנוכחית והתברר שזה הרכבה ואלו הם "ערכיה", כבר אין זה מפתיע שכדי להגשים את היעדים ואת ה"ערכים" הנלוזים שלה היא שמה לה כיעד לבצע "מהפיכה משטרית "שתשנה את זהות המדינה, מתוך הנחה שהציבור הדמוקרטי יסתום את פיו ויאפשר זאת.

טעיתם בגדול!

הגיעה העת שתפנימו שיש ציבור גדול, פטריוטי אמיתי, שייאבק בכל הדרכים החוקיות והדמוקרטיות, שכולן דרכים לגיטימיות, על דמותה, זהותה וערכיה של מדינת ישראל, ויוודא שנחזור לדרך שהתוותה מגילת העצמאות: מדינה יהודית, דמוקרטית, בה יש שיוויון מלא לכל אזרחיה ללא הבדלי דת גזע ומין, המחויבת לשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה.

ערכים ועקרונות אלה היו הבסיס עליו הוקמה המדינה. לא "ערכי" הלאומנות, האלימות והעליונות היהודית. לא "ערכי" שחיתות ציבורית חסרת בושה. לא "ערכי" ביזת קופת הציבור לטובת סקטורים ולא לטובת הציבור כולו. בוודאי לא ממשלה שחבריה מעודדים ביצוע פוגרומים ושריפת בתים על יושביהם.

מי שמבצע מעשי נבלה כאלה לא יכול להיות אחי/אחותי, ומי שתומך בכך ב"ריש גלי" או בשתיקה, הוא בפירוש האויב שלי.

ואם ב"הסתה לאלימות" עסקינן, אז אני מציע לך ולמחנה הימין לערוך בירור עצמי נוקב ועמוק הכיצד צמחו בקרבו מחבלים יהודים ורוצחים נתעבים דוגמת: יונה אברושמי, יגאל עמיר, אשר ויזגן, עדן נתן זאדה, ברוך גולדשטיין, יעקב טייטל, אנשי המחתרת היהודית של שנות ה -80, אנשי מחתרת בת עין, סיירת הנקמה, ועוד רבים אחרים. אני תוהה איזו אידיאולוגיה, איזה חינוך ואלו ערכים איפשרו את זה, מי היו המסיתים, מי עודדו את המבצעים, וגם מי עמדו על מרפסות בעת מופעי ההסתה? אני גם מציע לך לברר היכן היו וכיצד הגיבו חברי הממשלה של היום כשחלק ממעשים אלה נעשו ואיזו הסתה לאלימות, כלפי פלסטינים וכלפי אזרחי ישראל עצמם הם מפיצים כיום.

אני מקווה מר הלוי כי הצלחתי להסביר לך מה היא אלימות אמיתית, הקורעת את החברה שלנו ומאיימת על זהותה ועל קיומה של מדינת ישראל ואולי תחשוב שוב על מה שכתבת במכתבך הנלוז.

אסביר כעת מדוע חקיקת התיקון לעילת הסבירות היא בבחינת אותם “זמנים בלתי רגילים המחייבים מעשים בלתי רגילים”: משום שהממשלה הבלתי לגיטימית הנוכחית, מצהירה בריש גלי כי התיקון נועד לאפשר את פיטוריה של היועמ"שית לממשלה, את החלפת שומרי הסף במשרדי הממשלה וכמובן שלאפשר את מינויו של העבריין המורשע דרעי. וכדברי "פורום המרצים והמרצות למשפט זהו "שימוש לרעה בסמכות המכוננת".

ברגע שהחקיקה תעבור, המפתח לסכר "המינויים מטעם", וההחלטות הבלתי סבירות שאינן לטובת הציבור, יעבור לידי הרשות המבצעת מבלי שמישהו יוכל לבלום את השיטפון. שכאין דיין אין דין, ואת הדיין, הוא הביקורת של בית המשפט על פעולות הממשלה, אתם מבקשים לסלק כעת מדרככם.

אז כן, מר הלוי. אני אכן קורא לאחיי ואחיותיי לנשק המתנדבים למילואים, להשעות את התנדבותם על מנת לעצור את חקיקת התיקון לעילת הסבירות. מדובר בתיקון הרסני שנועד לאפשר להפוך את מדינת ישראל הדמוקרטית, היהודית ברוח ערכי מגילת העצמאות, לדיקטטורה / תיאוקרטיה דתית מושחתת וחשוכה. זו לא המדינה שאותה נרצה לשרת, ולבטח לא לסכן את חיינו עבורה.

הרוח הרעה שזרעתם בעם, קוצרת כבר 27 שבועות רצופים סופת מחאה דמוקרטית, נחושה, בוטחת בעצמה. אנו נמשיך לפעול בכל הכלים החוקיים, הדמוקרטים-לגיטימיים, וללא שום אלימות.

בתקווה שתתעשתן ותעצרו את הטירוף אליו הובלתם את המדינה והעם, לפני שיהיה מאוחר מדי."

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין
יובל דיסקין. צילום: זיו קורן, CC BY-SA 3.0, via Wikimedia Commons
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button