חדשות הארץמבזקים

מנהיג מחאת אחים לנשק: "אני קורא לשר הבטחון: גלה מנהיגות!"

למעלה מ-380 אלף ישראלים וישראליות יצאו הערב (מוצ"ש) להפגין כנגד המהפכה המשפטית בכל רחבי הארץ. זה השבוע ה-28 למחאה.

על פי ההערכות כ-190 אלף בני אדם נכחו הערב בהפגנה המרכזית בקפלן, תל אביב.

סא"ל במיל' רון שרף, מראשי מחאת המילואימניקים אחים לנשק, נאם היום בהפגנה המרכזית בקפלן ואמר: "אנחנו במערכה השניה בכוח מלא, כשמתנדבי מילואים רבים מתקרבים אל הקו האדום שהציבו לעצמם. זהו קו שבר בין הממשלה לאזרחים שלא היה מאז קום המדינה. אני קורא לשר הבטחון: גלה מנהיגות! אל תפקיר בשתיקתך את לוחמיך ואת בטחון המדינה. אל תחסל את צבא העם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "הבטחון של ישראל נשען על ערבות הדדית ואחוות לוחמים ולוחמות, וראש הממשלה שהחליט ללכת עד הסוף מפר את החוזה הישראלי, מפרק את הצבא ואת העם. השבוע נאמר מעל לכל במה: אין צבא עם ללא דמוקרטיה. השבוע זה הזמן שלנו. תביאו את יקיריכם, אנו נאבקים ביחד כתף אל כתף. אני מבטיח לכם, אנחנו לא מוותרים. ישראל תישאר דמוקרטיה".

עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, נאם הערב בהפגנה בחיפה. הוא אמר: "אני שולח מכאן איחולי בריאות והחלמה מהירה לראש ממשלתנו מר בנימין נתניהו. נאחל לו שירד מבמת ההיסטוריה כשהוא בריא בגופו ובנפשו, אך בד בבד אני מאחל גם לדמוקרטיה הישראלית, הנמצאת בטיפול נמרץ במצב קריטי אבל יציב, החלמה מהירה וחיים ארוכים כי אנחנו דמוקרטיה ונשאר דמוקרטיה! ביטול עילת הסבירות אינו עניין של מה בכך- שופט שאינו יכול לפסוק לאי סבירות קיצונית הוא כמו שופט כדורגל ללא משרוקית, או כמו לוחם קומנדו ללא רובה. השבועיים הקרובים הם גורליים לעצם היותה של מדינת ישראל דמוקרטית וליברלית, ובשל כך יש להסלים את המאבק עד לניצחון".

מחאה - הפגנה - קפלן - תל אביב - לילה
צילום: אמיר גולדשטיין
מחאה - הפגנה - קפלן - תל אביב - לילה
צילום: אמיר גולדשטיין
מחאה - הפגנה - קפלן - תל אביב - לילה
צילום: גלעד פירסט
מחאה - הפגנה - קפלן - תל אביב - לילה
צילום: איתן סלונים
מחאה - הפגנה - קפלן - תל אביב - לילה
צילום: אמיר גולדשטיין

Back to top button