כלכלהמבזקים

התחדשות עירונית מאסיבית: הבתים שלכם יהיו שווים פי 3

המינהלת תרכז את כלל תהליכי ההתחדשות העירונית (פינוי-בינוי) ביישוב באופן מקצועי. המטרה: לחדש את כל המבנים הוותיקים במהלך העשור הקרוב. הצפי: בעקבות ההתחדשות העירונית המאסיבית, ערך הבתים בשכונות הוותיקות יאמיר לפי 3 מערכם הנוכחי

מינהלת להתחדשות עירונית הוקמה לראשונה בחצור הגלילית. המינהלת תרכז את כלל תהליכי ההתחדשות העירונית ביישוב באופן מקצועי ויעיל תוך סנכרון בין כלל הגורמים העוסקים במלאכה: יזמים, המועצה וכמובן התושבים מטרה להפיק את המירב למען התושב.

הקמת המינהלת הינה בשורה של ממש שכן חצור הגלילית הראשונה באזור שעושה זאת בטרה להעמיק את הטיפול במרקם הוותיק ביישוב שעובר שינוי דרמטי. במקביל לתנופת הבנייה בשכונות החדשות, נמשכת הפעילות להעמקת חידוש מבנים, טיפוח ופיתוח בשכונות הוותיקות כחלק מפרויקט תמ"א 38 והתחדשות עירונית. במהלך השנה האחרונה עברו השכונות הוותיקות, ביניהן שכונת שלמה בן יוסף, מתיחת פנים של ממש כשבמוקד חיזוק מפני רעידות אדמה, עם חידוש בניינים ותיקים וטיפוח סביבתי, חידוש תשתיות, כבישים, שבילים, חנויות, ניקוז, מעליות, הגדלת בתים ועוד.

מהמועצה נמסר כי "התוכנית תשים את הצרכים של התושב במרכז. תהיה בחינה והקמת מעוני יום, גינות וגני שעשועים. המועצה שמחה לעצמה לנגד עיניה לחדש את כל השכונות הוותיקות כדי להתאים את היסודות שנבנו בשנות ה-50 לשנת 2023". יש לציין כי בעקבות ההתחדשות העירונית המאסיבית, ערך הבתים בשכונות הוותיקות – כך על-פי ההערכות – יאמיר פי 3, וזה מבלי שהתושב יצטרך להוציא שקל אחד מכיסו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדובר בפרויקט רחב היקף שיגיע לכלל המבנים הוותיקים בישוב שנשבנו בשנות ה-50, כפי שנעשה בשנה שעברה בשכונת שלמה בן יוסף. המטרה – לחדש את כל המבנים הוותיקים במהלך העשור הקרוב. זאת, לצד פרויקט "דירה להשכיר" – שתבנה 144 יחידות דיור חדשות כשמחצית מהם בשכירות לאורך זמן במטרה לאפשר יציבות מגורים בשוק השכירות. במסגרת העבודות לקידום התחדשות עירונית, המועצה תדאג להחלפת כל התשתיות הישנות, ייסללו כבישים, יותאמו חניות, מעליות, טיפוח פנימי וחיצוני של הבניינים, הגדלת הדירות, תוספת מרפסות ועוד. כל זאת, כאמור, ללא תשלום מצד הדיירים.

מהמועצה נמסר כי תושבים הרוצים לברר על התחדשות עירונית בבניין שלהם או ברשותם שאלה נוספת יכולים לפנות למינהלת החדשה במספר דרכים: באתר המועצה – דרך טופס פנייה, דרך המוקד העירוני או במייל: [email protected].

בתים - חצור הגלילית
צילום: מועצת חצור הגלילית

Back to top button