מבזקיםפוליטי / מדיני

"אם משרדי הממשלה לא יבואו עם פתרונות, החוק לא יקודם"

הוועדה לביטחון לאומי המשיכה לדון היום (ראשון) בהצעת החוק למניעת אלימות במשפחה (פיקוח טכנולוגי להבטחת קיומו של צו הגנה, והערכת מסוכנות הוראת שעה), התשפ"ב – 2022 (מ/ 1572) והכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

מטרת הצעת החוק לאפשר לבית המשפט במקרים המתאימים להטיל תנאים לפיקוח על קיומו של צו הגנה באמצעות שימוש באמצעי פיקוח טכנולוגי. אמצעי המבוסס על טכנולוגיית ניטור מיקום, המאפשרת ניטור רציף ובזמן אמת אחר מקום הימצאותו של מפוקח. משום שמדובר באמצעי חדשני, מוצע לקבוע את הוראות חוק זה כהוראת שעה לתקופה של שלוש שנים, כדי לבחון את השפעותיו של השימוש בכלי ותרומתו לטיפול בתופעת האלימות במשפחה.

במהלך הדיון, התברר כי בנושא המכסות והערכת מסוכנות יש חשש לחסר מובנה בהפעלת הפרויקט וכי הם רחוקים מלתת מענה להערכות של בקשות צווי ההגנה העתידיות ועצם כך לייעוד אותו החוק מבקש ליישם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתגובה יו"ר הוועדה, ח"כ פוגל הזהיר כי לא יסכים להיות שותף לחקיקה שלא מתכוונים ליישם אותה. "אצביע על מי שאשם באי קידום החוק כדי שיהיה ברור מדוע החוק הזה נפל. אי אפשר לקיים את החוק עם 200 אזיקונים ועם 25 הערכות מסוכנות בחודש. מבקש מכל המשרדים הרלוונטיים לשבת יחד ולגבש פתרונות". בשאלת נושא האחריות להפעלת הפרויקט טענו נציגי המשרד לביטחון לאומי כי "היחידה תוקם תחת אחריות שב"ס וזו החלטה של השר". מנגד טענו בשב"ס, כי מדובר בפרויקט אזרחי. "זה לא הייעוד שלנו ולא ראוי ששב"ס יעשה את זה".

יו"ר הוועדה פוגל*הבהיר כי בשיחה שקיים עם השר לביטחון לאומי, יהיה תקציב ויהיה כוח אדם: "שב"ס לא מטפל באסירים משוחררים? בגישתי הכל יהיה מנוהל על ידי לובשי מדים. אבל ההחלטה היא של השר".

ח"כ צביקה פוגל
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button