מבזקיםפוליטי / מדיני

אושר לקריאה שנייה ושלישית: החמרת ענישה בעבירות מין על רקע לאומני

הוועדה המשותפת לוועדה לביטחון לאומי ולוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון אשרה היום (שלישי) את הצעת חוק החמרת ענישה בעבירות מין על רקע לאומני (תיקוני חקיקה) של חה"כ יוליה מלינובסקי, לימור סון הר מלך, יצחק קרויזר ואחרים.

הצעת החוק מבארת את חוק המאבק בטרור כך שיובהר, שהעובר עבירה שהיא מעשה טרור כוללת גם עבירת מין כפי שהיא מוגדרת בחוק העונשין ובגינה ניתן יהיה לקבוע את כפל העונש ולא יותר מ- 25 שנים (בסייגים שונים). בנוסף, ההצעה מבקשת לתקן את הסעיף בחוק העונשין ( 144ו) העוסק בעבירות ממניע גזענות או עוינות כלפי הציבור ולהוסיף את עבירת הטרדה מינית כאחת העבירות שבגינן יוטל כפל העונש, וזאת למעט בעבירות שהעונש עליהן הוא עשר שנים ומעלה.

עוד נקבע, כי החוק להטרדה מינית יתוקן כך שבית משפט יהיה רשאי לפסוק בגין הטרדה מינית או בשל התנכלות שבוצעו מתוך מניע של גזענות סכום פיצוי כפול ללא הוכחת נזק. כמו כן, נקבעו הסדרי הדיווח של שר המשפטים והשר לביטחון לאומי לוועדה לביטחון לאומי של הכנסת אחת לשנה. בהם: מספר כתבי האישום שהוגשו בגין עבירת מין או הטרדה ממניע גזעני או עוינות כלפי הציבור ועבירת מין שהיא מעשה טרור ופתיחת תיקי חקירה ממניעים אלה. לאחר הצבעה ודחיית ההסתייגויות אושרה הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר הוועדה המשותפת, ח"כ צביקה פוגל, הודה ליו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה והשוויון המגדרי, ח"כ פנינה תמנו שטה ומציעי החוק על עבודת הוועדה המשותפת בקידום החוק ואמר "חוקקנו חוק חשוב למדינת ישראל. האמירה וההזדהות שלנו היא הצהרה מאד ברורה ויש לה משמעות למלחמה בתופעה הזו".

אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button