מבזקיםפוליטי / מדיני

חה"כ רייטן שאלה את רוטמן על המגעים לפשרה – זה מה שהוא ענה לה

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, בראשותו של חה"כ שמחה רוטמן, המשיכה היום (שלישי) בדיוניה על צמצום עילת הסבירות. במהלך הדיון, חה"כ אפרת רייטן (העבודה) פנתה ליו"ר ח"כ רוטמן, וביקשה את התייחסותו לפרסומים לפיהם מתנהלים מגעים לפשרה, ברוח הצעתו של פרופסור יובל אלבשן.

בעקבות אלימות הפלסטיניים: ועדת החוץ והביטחון דנה בחיזוק ביטחון תושבי יהודה ושומרון
ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

היו"ר רוטמן ענה לרייטן: "אני לא מכיר. פה בוועדה העלינו כמה הצעות כולל אופרטיביות, המשקפות תפיסת עולם עקרונית, עקבית ומבוססת, שהוצגה. אם רוצים לשנות זאת, הסיבה העניינית היחידה שיש לשנות וללכת ממשהו שאתה מאמין בו ושהוא נכון ושהוא מבוסס, זה לטובת הכתוב "גדול השלום", יש המון ציוויים בתורה של כמה חשוב לשמור על שמו של הקב״ה ואסור לבזות מקום שרשום שמו, ובוודאי שאסור למחוק או לשרוף."

"שהקב"ה התיר שיימחה שמו על המים כדי לעשות שלום בין אישה לבעלה. כך נכתב בחז"ל, זאת אומרת מוותרים אפילו על הערך הגדול ביותר, וחלילה וחס אני לא משווה בין החקיקה הזו לבין משהו נעלה כמו שמו של הקב״ה, אבל אפילו על הדברים הכי נעלים משנים מפני השלום. הוסיף רוטמן.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר רוטמן: "כדי להגיע להסכמות אפשר ללכת להרבה מקומות. נאמר שאם יהיה רצון בהסכמה, ניתן יהיה לחרוג מהעקרונות, אבל לוותר, כאשר אומרים פה נציגיכם שחור על גבי לבן גם בתקשורת וגם פה, ש"לא יהיו שום הסכמות, כל דבר שתציעו אנחנו אומרים לא", אז למה שנחרוג ממה שאנחנו חושבים שהוא נכון."

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button