מבזקיםמשפטי/פלילי

קריסת תקרת "חניון הברזל" בתל אביב – זה מה שקבע בית המשפט

בית משפט השלום בתל אביב קבע כי אריאל בבג'נוב ומשרד ירון – שמעוני – שחם מהנדסים ויועצים בע"מ ביצעו עבירה של מעשה פזיזות ורשלנות בקשר עם התמוטטות תקרת "חניון הברזל" בתל אביב.

כזכור, ב5.9.16 במהלך השלמת עבודת הבניה של חניון הברזל, התמוטטה תקרת החניון בגלל כשל תכנוני קונסטרוקטיבי בדרך של חדירת התקרה לעמודים. כתוצאה מכך נגרם מותם של שישה בני אדם.

כפי שעולה מכתב האישום המתוקן שהוגש על ידי עורכי הדין אסף שביט, אור גוטמן ואריאל גטניו, חנוך צחר (נאשם 1) תכנן את תקרת החניון שונה באופן מהותי מהתכנון המקדמי של חברת שחם. חנוך צחר המתכנן הראשי לא ערך כלל חישובים לבדיקת חדירה של תקרת חניון הברזל בתוכנה הממוחשבת לאנליזה של מבחנים בה השתמש, לא נתן דעתו לכך שבתקרה שתכנן נדרש פתרון קונסטרוקטיבי, וסטה בצורה גסה מהסטנדרט הזהירות המתחייב.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בהתאם לנוהל שקבעה עיריית תל אביב לניהול פרויקט חניון הברזל המחייב בין היתר להעביר לחברת שחם תכניות הנדסיות לצורך בחינת התאמתן לדרישות התכנון, הועבר לחברה תכנית קונסטרוקטיבית המציגה את גיאומטריית התקרה של חניון הברזל. בבג'נוב אישר כי עקרונות תכנון השלד תואמים את דרישות התכנון, לא פנה לאחוזת החוף או למנהל הפרויקט כדי לדרוש בחינה של המבנה ולא עקב אחר התקדמות התכנון הקונסטרוקטיבי בפרויקט.

כאמור, בבג'נוב וחברת שחם הודו בביצוע העבירה המיוחסת להם בכתב האישום המתוקן (מצ"ב) בעבירה של מעשה פזיזות ורשלנות. המשפט בעניינם של שני הנאשמים העיקריים הנוספים בפרשה ממשיך להתנהל.

בית משפט - הרשעה - פסק דין
אילוסטרציה. צילום: freeimages

Back to top button