מבזקיםפוליטי / מדיני

צפו במהומה בוועדת החוקה במהלך ההצבעות

מהומה פרצה היום (רביעי) בוועדת החוקה בעת ההצבעות על בקשות הרביזיה, כשחברי האופוזיציה מחו על הפרת הסיכומים לטענתם, באשר לדרך ההצבעות. חברי האופוזיציה טענו בנוסף כי מוקדם יותר הצביע ח"כ עמית הלוי בעד ונגד על אחת מבקשות הרביזיה

יועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפיק: "במהלך הלילה, לאור בקשת ח"כ אלקין, הנחייתי שבשונה ממצבים אחרים, בהם מקריאים רק את מספר ההצבעה, הפעם צריך יהיה להקריא לצד מספר ההצבעה גם את מספרי ההסתייגויות.

"הדבר עבד טוב כשמעת לעת היו הפרעות. נשאלתי על כך וציינתי שככל שיועמשית הוועדה שנמצאת פה תאשר קיומן של הפרעות חמורות להצבעה, יו"ר הוועדה יהיה רשאי לעבור להצבעה בהקראה של מספר הצבעה בלבד." הוסיפה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד אמרה אפק: "אני מבינה מהיועמ"שית בוועדה, שהיו הפרעות כאלו ולכן היא אישרה את אופן ההצבעה לפי מספר הצבעה. אציע עתה שנחזור למתכונת הקודמת לפיה מקריאים את מספרי ההסתייגויות".

לדרישת ח"כ אלקין, אמרה כי אין צורך להקריא במקביל את מספרי ההצבעה ואת מספרי ההסתייגויות.

הוועדה דחתה את הסתייגותם של ח"כ פינדרוס וח"כ הלוי, שטענת הנושא החדש לגביה נדחתה בוועדת הכנסת, לאחר שהיו"ר ח"כ רוטמן אמר: "על ההסתייגות הזו דובר בוועדה בהרחבה ואני תוהה אם לא צריך לעשות זאת בחקיקה סדורה, ולכן אמליץ לחבריי להצביע נגד ההסתייגות ולהותיר את שיקול הדעת בנושא למליאת הכנסת".

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button