מבזקיםפוליטי / מדיני

ניצחון לאופוזיציה – רוטמן הודיע על הפסקה בהצבעות | צפו

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ רוטמן הכריז לפני זמן קצר (רביעי) על הפסקה בדיון ההצבעות, לבקשת יועמ"שית הכנסת. היועמ"שית, עו"ד שגית אפיק השיבה לטענות חברי האופוזיציה לגבי התנהלות ההצבעות ואמרה: "המלצתי שהאישור יינתן ללא יותר מחצי שעה והנושא נבדק. אין כרגע הצבעות במליאה ונעצרו ההצבעות בוועדה עד שהנושא ייבדק."

ועדת החוקה - שמחה רוטמן - גור בליי
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"כדי שהמענה לפנייתכם בנוגע לשימוש בהארכת ישיבות הוועדה במקביל למליאת הכנסת יהיה רציני, פניתי ללשכת יו"ר הכנסת שכן אין לי רישומים של שעות בהן התקיימו הדיונים המקבילים. מהידע שבידי, בכל הפעמים בהם ניתן אישור מקביל לוועדה הזו, הוא לא היה לזמנים ארוכים אלא על זמני שאילתות ועל נאומים בני דקה. אבקש שהזמנים החורגים ישמשו לסיומם של דיונים ולא מעבר לכך". הוסיפה אפק.

עוד אמרה: "נכון שבעבר עד הכנסת ה-20 יושבי הראש מיעטו לתת אישורים אלו, ומהכנסת ה-20 הדבר נפרץ ונהיה נפוץ יותר, וצריך יהיה לראות איך לטפל בכך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ יואב סגלוביץ' הגיב: "יש גבול לשימוש לרעה בסמכות היו"ר והוועדה, ללא קשר להחלטות, פנינו אלייך על הנוהל הנפסד שנערך בהצבעות. לא תהיה פה עריצות גם לא של היו"ר. נעשה פה אביוז של תקנון הכנסת כך שמעבר לדרישתנו שזה לא ייערך מעבר לחצי שעה, זה בלתי קביל. הכנסת נשלטת ע"י הממשלה ששולחת מסרים ליו"ר הכנסת ויו"ר הוועדה. אין פה כנסת".

היו"ר ח"כ שמחה רוטמן: "לבקשת היועמ"שית לכנסת אפסיק את הישיבה. על מועד חידושה תבוא הודעה".

צילום: דוברות הכנסת

Back to top button