מבזקיםפוליטי / מדיני

השרים לקראת עצרת הימין: "נראה לכולם שגם אנחנו יודעים להביע את העמדות שלנו"

לקראת עצרת הימין שתתקיים בשבוע הבא בתל אביב, קוראים היום (רביעי) שרי הליכוד לתומכי הממשלה לבוא ולהביע את תמיכתם בחקיקה. שר החינוך, יואב קיש ושר התרבות והספורט, מיקי מכלוף זוהר, פרסמו סרטונים בהם הם קוראים לתומכים לבוא לקפלן בתל אביב. "זהו קרב על דמותה של המדינה", אמר השר קיש. "נראה לכולם שגם אנחנו יודעים להביע את העמדות שלנו", אמר השר זוהר.

שרים נוספים בליכוד מצטרפים לקריאתו של שר המשפטים יריב לוין להגיע לעצרת המיליון של הימין שתתקיים בשבוע הבא בתל אביב. בשעה האחרונה הוציאו גם השרים קיש וזהר סרטונים לציבור בו הם קוראים להם להשתתף בעצרת. לדברי השרים, ישנה חשיבות שגם מחנה הימין יראה שהוא יודע להביע את עמדותיו וכי מדובר בצעד לגיטימי שממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי רוצה להעביר.

לדבריו של שר החינוך, השר יואב קיש: "לכל תומכי הימין, הקרב עכשיו הוא לא על חוק כזה או אחר, הוא על דמותה של המדינה. ממשלה נבחרת דמוקרטית שמעבירה חקיקה לגיטימית מול מחאה קיצונית שקוראת לסרבנות. תבואו ביום ראשון – תשמיעו את קולכם. כולם להגיע ב18:00 להפגנת הימין הגדולה. אני, שר החינוך יואב קיש, אהיה שם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: לילך זמר טוב

גם שר התרבות והספורט, השר מיקי זהר, הוציא קריאה דומה ואמר: "חבריי לימין, ביום ראשון הקרוב בשעה 18:00 כולנו מראים מה אנחנו באמת רוצים. אנחנו רואים שמחנה השמאל מארגן הרבה מאוד הפגנות ומביע את עמדתו. חשוב שגם אנחנו, במחנה שלנו, נראה כמה הרפורמה חשובה, וכמה תיקון מערכת המשפט זה דבר שאנחנו חייבים לתקן ולבצע. צאו בהמונכם, נראה לכולם שגם אנחנו יודעים להביע את העמדות שלנו".

צילום: לילך זמר טוב

נזכיר כי אתמול (שלישי) יצאה קריאה דומה גם משר המשפטים יריב לוין. בסרטון שהוציא השר לוין הוא אמר: "הקול שלנו לא שווה פחות מהקול של משהו אחר, הזכות שלנו להיות שותפים בקביעת עתידנו כאן, לא פחותה משל כל אדם אחר. אנחנו מתקנים, אנחנו עושים את זה באחריות, אבל אנחנו חייבים לעשות את השינוי הגדול במערכת המשפט. אז אני פונה לכל אחד ואחד מכם – אנא בואו, השמיעו את קולכם בעוצמה".

כאמור, הדברים מגיעים לקראת העצרת שתתקיים ביום ראשון הקרוב בצומת קפלן בתל אביב, מקום אשר נהפך בחודשים האחרונים לסמל המאבק נגד הרפורמה המשפטית, החל מהשעה 18:00. בעצרת צפויים להשתתף רבבות מתומכי הרפורמה ולהביע את תמיכתם בחקיקת החוק. העצרת תתקיים במקביל לדיונים בכנסת לקראת העברת החוק בקריאה שניה ושלישית כבר למחרת בבוקר. המשתתפים צפויים לקרוא לממשלה, בשעות הקריטיות בטרם ההצבעה, "העם איתכם – השלימו את החקיקה. 64 מנדטים אינם סוג ב'".

ח"כ אביחי בוארון (ליכוד), מראשי יוזמת 'תקומה 2023' אומר: "אנחנו יוצאים למערכה על דמותה של מדינת ישראל – האם היא תחדש פניה, האם היא תצבע בגוונים נוספים, רעננים, חדשים או שצבע חד גוני ימשיך לשלוט בה. ערב ההצבעה הסופית על צמצום עילת הסבירות, צעד שיאפשר לממשלה ושריה, להוציא לפועל את המדיניות שהציבור דורש מהם לבצע, נגיע שוב כל המחנה הלאומי לקפלן בתל אביב לומר לנציגינו – העם איתכם, הצביעו בעד התיקון הנדרש והביאו שינוי לישראל".

ברל'ה קרומבי יו"ר יוזמת תקומה 2023 וממארגני העצרת מוסר: "ערב החקיקה נקרא יחד לנבחרי הציבור לא להסס, לא למצמץ ולא להיכנע לאלימות והסרבנות של קומץ אנרכיסטים שמנסים להשליך את עמדתם על מדינה שלמה. במדינה דמוקרטית הציבור הוא זה שמחליט מי יוביל את המדיניות ויקבל את ההחלטות, ולא האליטה התקשורתית. הציבור הימני לא יהיה יותר סוג ב'. לכן, אנחנו קוראים לציבור לבוא להפגין ולתמוך בממשלה. ביחד נקרא לממשלה לנהוג במשילות ולהתחיל להעביר את חוקי הרפורמה ואת התיקון הנצרך במערכת המשפט. אותם התיקונים שבהם תמכו בעבר יאיר לפיד, מתן כהנא, גדעון סער ועוד חברים מהאופוזיציה שכעת מתנגדים מתוך פוזיציה".

הפגנת הימין בירושלים - הפגנה - הרפורמה המשפטית
ארכיון. צילום: דוד מנדלסון

Back to top button