מבזקיםפוליטי / מדיני

נשים בהריון לידיעתכן – זו הצעת החוק שעברה בטרומית בכנסת

מליאת הכנסת אישרה לפנות הבוקר (חמישי) בקריאה טרומית, את הצעת החוק של חה"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) המחייבת את ביטוח לאומי לשלם גמלה לשמירת הריון ללא התניית הזכאות ברף מינימלי של ימים ובמנותק ממכסת ימי המחלה והחופשה אותן צברה האישה בהריון במהלך עבודתה.

יוזמת החוק חה"כ עאידה תומא-סלימאן בתגובה: "כשנחשפתי לראשונה להסדר הקיים בביטוח לאומי נדהמתי מהעובדה שכזה עוול עובר מתחת לרדאר. נדהמתי מהעובדה שאף גורם לא עצר לרגע לחשוב האם זה הגיוני שאישה בהריון שחייה או חיי עוברה בסיכון יוצאת לשמירת הריון בהוראת רופא נאלצת לשלם על זה בימי המחלה או החופשה שצברה במהלך השנה, ואם לא צברה די ימי חופשה ומחלה לא תקבל פיצוי כלל". והוסיפה: "שמחה שהצלחתי לשכנע את המשרדים הרלוונטים בנחיצות התיקון, צעד נוסף חשוב בהחלט בהגנה על זכויות נשים עובדות".

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "קביעת רף מינימלי של 30 ימים רצופים לשם קבלת הזכאות לגמלה, בעייתית שכן המבוטחת אינה הגורם המוסמך לקבוע את משך תקופת השמירה ואינה גם הקובעת את יום הלידה שלה. יתרה מכך, ההסדר הנוכחי עשוי להשפיע הן על הרופאים והן על המבוטחות בעת קבלת ההחלטה על משך תקופת ההיעדרות מהעבודה. לכן עלול להיווצר מצב בו מבוטחת תעדר מעבודתה למשך תקופה ארוכה יותר מזו הנחוצה בפועל, זאת על מנת שתהיה זכאית לגמלה. נוסף על כך, עובדת שלא צברה מספיק ימי מחלה וימי חופשה, לא תהיה זכאית לשכר בעד הימים שבהם נאלצה להיעדר מעבודתה, אם לא הייתה בשמירת היריון לפחות 30 ימים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
הריון - היריון - אישה הרה
אילוסטרציה. Image by Daniel Reche from Pixabay

Back to top button