מבזקיםפוליטי / מדיני

שני שרים שיתפו סרטון שעורר 'סערה' גדולה בצה"ל – אחד מחק, השני מסרב

השר לבטחון לאומי, איתמר בן גביר ושר התרבות והספורט, מיקי מכלוף זוהר, שיתפו ביממה האחרונה ברשתות החברתיות, סרטון שעורר את זעמם של המוני גולשים ואף גרר תגובה זועמת מדובר צה"ל וממשפחות שכולות. השר זוהר מחק את הסרטון אך השר בן גביר סירב לעשות זאת.

ארכיון. צילום: שלומי אמסלם – תדמית הפקות, דוברות הכנסת

הסרטון, שמציג חיילי חי"ר הנמצאים במהלך לחימה ומבקשים סיוע מחיל האוויר. כאשר עונה לו הטייס הוא שואל אותו "האם אתה תומך ברפורמה?", החייל מבקש שוב עזרה והטייס שב ושואל אותו את אותה שאלה, עד שנראה פיצוץ וחייל על ערש דווי אומר "לא מכניסים פוליטיקה לצבא".

הסרטון בא להמחיש את הטענות שעלו לאחרונה במסגרת הוויכוח הפוליטי על ההבדלים בין חיל האוויר לשאר הצבא, טענה שלפיה חלק מהטייסים או אנשי חיל האוויר, כדוגמת אלו שהודיעו על הפסקת התנדבותם, ואלו המאיימים באי התייצבות, שמים את הפוליטיקה מעל אחדות הצבא, בניגוד לחיילי החי"ר לדוגמא. טענה זו לא מבוססת מציאות, נכון לעכשיו, מאחר ומלבד מספר מקרים בודדים, נראה כי אחוזי ההתייצבות למילואים בכלל החילות בצה"ל גבוהים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי הגיב לסרטון: "ביממה האחרונה מופץ סרטון שתכליתו לייצר שיסוי פנימי בתוך צה"ל, שראוי לכל גינוי. הלכידות בצה"ל היא ערך עליון. אנחנו דוחים מכל וכל את כל האמירות וההתבטאויות נגד מפקדי צוות האוויר ולוחמיו בסדיר ובמילואים. אלה מיטב הלוחמים והמפקדים בצה"ל, המסכנים את חייהם לילה-לילה".

תגובת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אני לא מתכוון למחוק את הסרטון הממחיש היטב את סכנת הסרבנות. הסרטון המדובר נועד להמחיש את הנזק המוחשי הקיים בניסיון של גורמים שהם מיעוט שבמיעוט לסרב ולהסית לסרבנות. מי שמסרב להתייצב על רקע הרפורמה, בין אם הוא מחיל האוויר ובין אם הוא מחיל אחר, מסכן את ביטחון אזרחי ישראל. אני שמח שרובם המוחלט של חיילינו וטייסינו הגיבורים משרתים את המדינה ומגינים עלינו ועל ילדינו ללא תנאים. כל הכבוד לצה"ל."

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "‏בימים כה סוערים, שאחד נגד השני, נתקלתי בסרטון שביקש להעביר מסר מאחד בצורה מעוררת מחשבה ושיתפתי כדי להדהד את המסר שאחים אנחנו. ‏לצערי, גוף תקשורת החליט להוציא מהקשרו והציג שהוא פוגע בחיל כזה או אחר. כמובן שזו לא הייתה המטרה ולכן מחקתי. ‏עם סרטון או בלי, המסר החשוב הוא שאחים אנחנו."

מיקי זוהר שר התרבות והספורט
ארכיון. צילום: לע"מ

בני גנץ הגיב לסרטון וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "גאה בטייסים ובלוחמי החי״ר, הים והיבשה. גאה בכל משרתי צה״ל, מכל קצות חלקי העם. קמפיין ההשחרה נגדם שמלובה על ידי פוליטיקאים קיצוניים וחסרי אחריות – פגיעה קשה בביטחון ישראל ובחברה הישראלית."

Back to top button