מבזקיםפוליטי / מדיני

נאום ההרגעה של נתניהו: "נעשים מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות – אחים אנחנו"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא לפני זמן קצר (חמישי) הצהרה לציבור הישראלי ובה ביקש להרגיע את הציבור המודאג מחקיקת סעיפי הרפורמה המשפטית, ואמר: "ישראל תישאר דמוקרטיה".

מדברי נתניהו: "הפכנו את ישראל לכוח עולה באומות, בזכות המשותף בינינו, יש לנו רק מדינה אחת. קיימות בתוכנו מחלוקות, אני מבקש להרגיע את כולכם, בכל מצב, ישראל תמשיך להיות מדינה דמוקרטית וליברלית. לא ניתן שיהיו כאלה שכפופים לחוק וכאלה שהם מעל החוק."

בעניין האיום בסרבנות אמר: "גם להסכמי אוסלו היו רבים שהתנגדו, אך הם לא תמכו בסרבנות. המסיתים הראשיים לסרבנות הם רמטכלים ושרי ביטחון לשעבר. טוב שכמה מראשי האופוזיציה יצאו נגד הסרבנות. אזרחי ישראל, תמיד ראיתי את עצמי כראש הממשלה של כולכם. גם ברגעים אלה אני מבקש לומר שנעשים מאמצים להגיע להסכמה על עילת הסבירות, אנחנו עם אחד עם גורל אחד, אין לנו ארץ אחרת, אחים אנחנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
בנימין נתניהו - הצהרה לתקשורת - שידור חי
ארכיון. צילום: לע"מ

שר המורשת הרב עמיחי אליהו הגיב: "נאום מצויין של נתניהו. ראש הממשלה של כולנו. את הרפורמה חייבים להעביר. את הסרבנות חייבים להעלים."

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה: "בעת של אתגרים ביטחוניים אדירים, ערב תשעה באב – נתניהו מדבר על הצורך לאחד את העם, ובפועל מדרדר אותנו לשבר היסטורי חסר תקדים על סף מלחמת אחים. אנחנו שבים וקוראים לנתניהו לקבל את הצעת גנץ ולחזור למתווה של הסכמות רחבות שיעצור את הכאוס, ויחזיר את מדינת ישראל למסלול בכדי להתמודד עם האתגרים האדירים שניצבים בפניה. ההיסטוריה לא תסלח למי שיבחר בפוליטיקה קטנה על פני טובת מדינת ישראל ואזרחיה".

ח״כ אביגדור ליברמן, בתגובה להצהרת ראש הממשלה: ״הצהרת ראש הממשלה הערב, זה עוד ספין, זה עוד ניסיון לרמות את הציבור, להוליך שולל את האופוזיציה ואנשי המחאה. זה שלב נוסף בשיטת הסלמי של נתניהו, שמנסה להשיג שקט עד יעבור זעם, ולהביא לקידום של חוקים מטורללים נוספים עם החזרה למושב החורף. הפתרון האמיתי היחידי, זה החלפת הממשלה המשיחית הזו, הקמת ממשלה ציונית וליברלית וכינון חוקה. לאזרחי ישראל מגיעה מנהיגות אחרת.״

אביגדור ליברמן מגיב לנתניהו

מכוח קפלן נמסר: "כהרגלו נתניהו בנאום מלא שקרים והסתה. מי שמביא את החקיקה המסוכנת מעמיד את מדינת ישראל כולה בסכנה, במקום לשמוע לאזהרות המפורשות על הרס הצבא, הכלכלה והקרע בעם, במקום שלמות המדינה נתניהו בוחר בדיקטטורה. מעדיף לנסות להפוך את ישראל לדיקטטורה. זה הזמן של האזרחים לצאת להתנגד."

Back to top button