מבזקיםפוליטי / מדיני

הציונות הדתית נגד ש"ס? התיקון של רוטמן לחוק רבני הערים

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית מניח בוועדת החוקה נוסח חדש להצעת חוק בחירת רבני ערים אשר צפוי לצמצם את כוחה של ש"ס בהליך הבחירה ולשפר את מעמדם של רבני הציונות הדתית.

בשבועות האחרונים מקודמת בועדת חוקה הצעת חוק שמטרתה להסדיר לראשונה את שיטת מינוי רבני הערים והשכונות בישראל.

במקביל לדיונים בועדת החוקה התקיימו דיונים רבים בין בין זקני רבני הציונות הדתית לבין נציגי המפלגה. לבקשת הרבנים מניח רוטמן נוסח מעודכן הכולל מספר שינויים שמטרתם הקטנת כוחם של נציגי ש"ס בגוף הבוחר את רבני העיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הנוסח המעודכן: מועצת הרבנות הראשית תבחר מספר נציגים לגוף הבוחר, בשונה מהצעת החוק המקורית שביקשה שכל חברי המועצה יהיו חברים בה. בנוסף, הטמיע רוטמן בתוך החוק הצעת חוק שאותה הגיש יו"ר מפלגתו השר בצלאל סמוטריץ’ בעת שהיה חבר כנסת. בהצעת החוק של סמוטריץ' מנגנון מינוי אוטומטי לבחירת רב עיר, מה שמונע את היכולת לעצור את מינוי הרבנים באופן מלאכותי. בנוסף, הצעת החוק המעודכנת מבטיחה הגדלה של ייצוג נשים בגוף הבוחר.

מטעמו של חבר הכנסת רוטמן נמסר: "אני עושה ימים כלילות למען הידברות ושיח עם כל חלקי הציבור בעניין החוק לבחירת רבני ערים. אנו חותרים להגיע להסכמות רחבות ככל הניתן. זכיתי גם בתוך הלחץ של הימים האחרונים להפגש ולדבר עם רבני הציונות הדתית ולגרום לכך שהצעת החוק תביא לחיזוק החיבור בין הרבנים לכלל הציבור בישראל".

ועדת החוקה - שמחה רוטמן
ארכיון. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

Back to top button