מבזקיםצבא וביטחון

"גלו מנהיגות": 1,142 אנשי חיל האוויר בהודעה דרמטית

1,142 אנשי חיל האוויר הודיעו היום (שישי) במכתב המיועד למפקד חיל האוויר ולרמטכ"ל, כי יפסיקו את שירות המילואים שלהם אם המהפכה המשפטית לא תיעצר.

על המכתב חתומים אנשי צוות אוויר, מערך הבקרה, מפעילי כטמ"מ ויחידות מיוחדות בחיל האוויר.

נוסח המכתב: "אנו בימי בין המצרים – חובת כולנו למנוע חורבן בית שלישי! באחריות כולנו לעצור את הפילוג, הקיטוב והשסע העמוק שנפער בעם. צביונה היהודי והדמוקרטי של מדינתנו יקר לכל עם ישראל – זהו החוזה שנחתם ע"י כל חלקי העם במגילת העצמאות. יסוד זה מהווה את ליבת ההסכמה של החברה הישראלית, על בסיסו כולנו משרתים את מדינת ישראל במסירות ובהקרבה תחת ממשלות מכל גוני הקשת הפוליטית. אני הח"מ, משרת/ת מילואים פעיל/ה בתפקידי צוות אוויר, בקרה, כטמ"מ ויחידות מיוחדות בחיל האוויר, פונה להנהגת העם הנבחרת בבקשה ובתחינה: גלו מנהיגות. הגיעו להסכמות רחבות, חזקו את האמון של כל חלקי העם במערכת המשפט ושמרו על עצמאותה. חקיקה המשפיעה על אופייה היהודי או הדמוקרטי של מדינת ישראל חייבת להתבצע בהדברות ובהסכמה ציבורית רחבה. חקיקה המאפשרת לשלטון לפעול בצורה בלתי סבירה באופן קיצוני תפגע בביטחון מדינת ישראל, תגרום לאבדן אמון ולפגיעה בהסכמתי להמשיך ולסכן את חיי – ותוביל בצער עמוק ובלית ברירה להשהיית התנדבותי למילואים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הכלכלה ניר ברקת גינה את הצעד: "מי שבוחר בסרבנות ומוכן להפקיר את ביטחון מדינת ישראל – לא ראוי ללבוש את מדי צה"ל. דורות של יהודים חלמו להקים מדינה עצמאית לעם היהודי, עם כוח מגן שימנע שואה נוספת. כקצין בצנחנים שנפצע בקרבות, איבד חברים לנשק וכמי שאיבד בני משפחה בשואה – אלה שמסרבים לשרת מפקירים את ביטחון מדינת העם היהודי מול אויבינו! לשרת את מדינת ישראל ולהבטיח את ביטחונה זו זכות. שום ויכוח פוליטי לא יכול להצדיק מעשה לא מוסרי כזה. מותר למחות, מותר לא להסכים פוליטית – אסור להפקיר את ביטחון ישראל".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו הגיבה על מכתב המילואימניקים: "במה שלא הצליחו אויבנו במשך 75 שנה, מצליח ראש הממשלה בקצת יותר מחצי שנה".

ממחאת המילואימניקים אחים לנשק נמסר: "כשנשבענו למסור את חיינו למען המדינה לא חשבנו שנגיע ליום שבו החוזה ביננו ובינה יופר. עשרות שנים עזבנו הכל ובאנו בנחישות כדי להגן על ישראל, וכעת אנחנו נלחמים על הדמוקרטיה. הצהרת אחינו הטייסים שתמיד מתייצבים להגנה על אזרחי ישראל היא דגל אדום נוסף בפני הממשלה שמפרקת את הדמוקרטיה הישראלית וצבא העם. עצרו את החקיקה לפני שיהיה מאוחר מדי, כי צבא עם יש רק בדמוקרטיה".

מטוס קרב - תקיפה - חיל האוויר - מבצע צבאי
אילוסטרציה. צילום: דובר צה"ל

Back to top button