חדשות הארץמבזקים

מבצע "ציפורי אש": במשימות כיבוי בחום של 45 מעלות – צפו במשלחת ליוון

במהלך השעות האחרונות (שישי) המטוסים של משלחת הסיוע הישראלית פעלו בחום של כ- 45 מעלות במשימות כיבוי שריפות הענק צפונית לאתונה, בחבל אתיקה ביוון. מהבוקר נעשו מספר גיחות במבנה מתואם של המטוסים. עד כה נעשה שימוש בכמויות גדולות של מים. הנזק הכבד נגרם בעיקר לחורש ולבתים. הצוותים הישראלים מסייעים מהאוויר ובקרקע, כשהיוונים מפעילים את כלל הצוותים בתיאום מלא. הצוותים צפויים לנחות חזרה בישראל ביום ראשון הקרוב.

רפ"ק חיים בר-גיל, ממערך היחידה האווירית במשטרת ישראל אומר כי "העליונות האווירית קריטית בשעות אלה. כעת נעשות פעולות דיכוי של האש. תנאי הטיסה מורכבים בשל תנאי השטח והרוחות העזות. חשיבות הדיוק במשימה ותיאום הצוותים חשובה עוד יותר בשעות אלה הדברים בשליטה ואנחנו מסייעים לכוחות המקומיים והבינלאומיים באופן מתואם".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הוסיף כי "שני מטוסי הכיבוי מטייסת אלעד פועלים במקצועיות רבה ואני גאה בטייסים ובצוותי השטח של כבאות והצלה לישראל ושל המשטרה שעושים עבודת קודש ומאפשרים למדינת ישראל לתרום ליוון בשעת מצוקה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

נעם כץ, שגריר ישראל ביוון ציין כי "פעילות משלחת הסיוע הישראלית זוכה לסיקור נרחב בעשרות ידיעות ודיווחים ביוון, בתקשורת המסורתית ובמדיה הדיגיטלית. אנו פועלים כל העת על מנת לעדכן את כלי התקשורת היווניים בפעולות שנעשו עד כה על ידי הכוחות הישראלים, כמו גם בחיבור ותיאום של אנשי המשלחת לגורמי התקשורת ביוון."

לדבריו, "פעילות הסיוע מצטרפת להתחממות היחסים המדינית בין ישראל ליוון בהמשך לביקורי בכירים בין שתי המדינות, בין השאר, ביקור שר החוץ אלי כהן בשבוע שעבר ביוון ופגישתו של ראש הממשלה נתניהו בשבוע הבא עם עמיתו היווני בקפריסין".

משלחת הסיוע בהובלת המשרד לביטחון לאומי, בפיקוד המערך האווירי של משטרת ישראל ובשיתוף כבאות והצלה לישראל, כוללת צוות של ארבעה טייסים, צוותי קרקע מיומנים, מומחי תוכן לשריפות יער וציוד נלווה ולפעולות הסיוע שותפים משרד ראש הממשלה המל״ל, המשרד לביטחון לאומי, כבאות והצלה לישראל, המערך האווירי של משטרת ישראל, משרד החוץ, רח״ל, צה״ל, משרד הביטחון שגריר ישראל ושגרירות ישראל ביוון.

צילום: דוברות המשטרה ודוברות כב״ה
צילום: דוברות המשטרה ודוברות כב״ה

Back to top button