חדשות הארץמבזקים

"הסיטואציה טלטלה אותי, הוטרדתי מינית בכנס של לשכת עורכי הדין"

ביום חמישי האחרון (20/7) נערך כנס החירום של לשכת עורכי הדין על רקע המשך החקיקה בעניין המהפכה המשפטית. במהלך הכנס, בשעת נאומו של ראש הלשכה עו"ד עמית בכר, התפרצו לדבריו מספר עורכי דין, בטענה שרשימת הדוברים בטקס מוטה ואיננה כוללת את הצד שתומך בחוקי המהפכה המשפטית.

עורכת הדין תמר ארבל, המזוהה עם הימין, שקמה והתפרצה לדבריו של ראש הלשכה, הוצאה מהכנס על ידי שוטרים בזמן שהיא "חוטפת" תגובות קשות מעורכי דין שנכחו באולם. "לכי, לכי יריב לוין מחכה לך עם ג'וב… לכי, לכי"… אמר אחד מהם לעורכת הדין ארבל כשברקע צועקים לעברה "בושה", "בושה".

תוך כדי שעורכת הדין ארבל יוצאת מהאולם בליווי השוטרים, צעק לה אחד הנוכחים באולם: "אם היית מקבלת ז** בלילה, לא היית כאן היום"… אחרים פנו אליו וענו לו: "איך אתה מדבר?".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עורכת הדין ארבל פרסמה בעקבות האירוע פוסט בעמוד הפייסבוק שלה ובו כתבה: "אתמול הוטרדתי מינית. עורך דין, שיכול להיות אבא שלי, צעק לעברי בנוכחות עשרות עורכי דין אחרים "אם היית מקבלת ז** בלילה, לא היית כאן". זכיתי לכבוד המפוקפק הזה כי "העזתי" למחות בכנס של לשכת עורכי הדין על כך שכל המוזמנים המכובדים שהוזמנו לנאום ייצגו רק דעה אחת. במדינה שאמורה להיות דמוקרטית, פלורליסטית ולאפשר חופש ביטוי, זכיתי לגידופים, קללות וצעקות "בושה"." סיפרה עו"ד ארבל.

היא אף ציינה כי "ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, אפילו טרח לבזות אותי מול אולם שלם ואמר שאני חרפה למקצוע עריכת הדין ושהוא מתבייש בי עד עמקי נשמתו, כי העזתי למחות נגד הדיקטטורה של בג"צ. מתברר שהזכות להפגין וחופש הביטוי הן זכויות יסוד במדינה דמוקרטית רק אם אתם אנשים אחרים. אם אתם אנשים אחרים, זכותכם לרדוף אחריהם לכל מקום, למנוע מהם לנאום (או לנשום במרחב הציבורי), לחסום כבישים, לשרוף צמיגים ולאיים בסרבנות. אחרת, יגדפו אתכם, ישפילו אתכם, ילעגו לכם ויבזו אתכם מינית."

עו"ד ארבל הוסיפה כי "מדהים שכל השפחות האדומות עם כיסויי הראש הלבנים והפעמונים, נאלמות כשמבזים אישה, פשוט כי היא חושבת אחרת מהן. העיקר שהן חרדות שלא יאפשרו לנו ללבוש גופיה או יושיבו אותנו בהפרדה באוטובוס. ולכל אלה שמתכוונים להבהיר למה "זה מגיע" לי – אם אתם מוכנים שידברו ככה אליכם, לנשים / לבנות / לאחיות שלכם, כי הן חושבות אחרות – ממליצה שתעשו בדק בית. אני לא בובת פורצלן ואני לא נשברת מאמירות דוחות, אבל הסיטואציה הזאת שגבר (בעצם, אפשר להתווכח על הגבריות שלו) ביזה אותי מינית בפומבי – טלטלה אותי."

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר הגיב לאירוע ואמר: "עו״ד שמחזיק שלט די לדיקטטורת בג״ץ הוא בושה וחרפה למקצוע עריכת הדין אני מתבייש בך תמר ארבל עד עומק נשמתי, לא ירחק היום שיבקשו לתלות פה שופטים."

עם זאת עו"ד בכר הבהיר כי לא שמע את הדברים שנאמרו לארבל וגינה אותם, "לא שמעתי את הדברים שנאמרו לתמר. אני מגנה אותם בכל פה. אלה אמירות מיזוגניות שאין לקבלן".

כנס החירום של לשכת עורכי הדין

Back to top button