מבזקיםצבא וביטחון

פורום המילואימניקים דורשים מהרמטכ"ל: תנקוט בגישתו של דן חלוץ

'פורום המילואמניקים' פנה היום (ראשון) במכתב בהול לראש המטה הכללי בצה"ל, רב אלוף הרצי הלוי, בדרישה לנקוט בגישה לא סלחנית ובלתי מתפשרת כנג אלו המאיימים בסרבנות או אי התייצבות.

חברי הפורום כתבו: "קוראים לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, לאלופי צה"ל בעבר ובהווה לנקוט בגישה אותה הטמיע רא"ל במיל' דן חלוץ בהיותו עומד בראש הצבא בקיץ 2005. גישה בלתי מתפשרת וחד משמעית, סרבנות היא דבר פסול".

באיגרת ששלח למפקדי צה"ל רא"ל חלוץ ב12.7.2005 הוא כתב: "צה"ל לא יהיה סלחני, מתפשר או דו-משמעי בכל הנוגע לחובת הציות באשר לביצוע המשימה החוקית שהוטלה עליו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף חלוץ: "המתנגדים לתוכנית ההתנתקות פועלים בדרכים שונות, חוקיות ובלתי חוקיות, על מנת למנוע את מימושה, בכלל זאת, פנייה ישירה לחיילי צה"ל ולמשפחותיהם, הקוראת להם לסרב לבצעה. קריאה זו יוצאת גם מגורמים ומאנשים המגדירים עצמם כמנהיגים של ציבורים מסויימים. האחריות לעתידו ולשלמותו של צה"ל כצבא כל העם מוטלת על כתפי כולם, אין היא נחלתם של מפקדי צה"ל בלבד" כתב חלוץ למפקדים וסיים באמירה נחרצת "מותר לנו ואף חשוב להתלבט, להתייסר ולכאוב, אך אסור לנו בתכלית האיסור לסרב לביצוע המשימה. צה"ל לא יהיה סלחני, מתפשר או דו משמעי בכל הנוגע לחובת הציות".

בפורום המילואמניקים מציינים כי הם "מצפים לאגרת דומה, רוח המפקד דומה לזו שיצאה מלשכת הרמטכ"ל בקיץ 2005 והבהירה היטב, לא לסרבנות, לא לסירוב פקודה ובלי פוליטיקה בצה"ל. מערך המילואים הוא מפעל ציוני אדיר, הוא הלכה למעשה המגן דוד שמחבר את הקווים השונים בדגל ישראל, מי שישבור את המגן דוד יפגע בבטחון ישראל ובמפעל הציוני. למילואים מתייצבים ללא תנאים."

ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button