מבזקיםפוליטי / מדיני

מתווה הפשרה שהציג יו"ר ההסתדרות הותקף מכל הכיוונים – "אין פשרה על הדמוקרטיה"

בסוף השבוע האחרון הגישו יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד ויו”ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, הצעת פשרה בנוגע לחקיקה לצמצום עילת הסבירות. היום (ראשון), הגיבו להצעה גורמים משני צידי המתרס ועל דבר אחד כולם מסכימים, שלא להסכים. גם מצד הליכוד המתווה שהציגו בר דוד ואמיתי קיבל ביקורת קשה וגם מצידם של יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי ו'כוח קפלן' המתנגדים לחקיקה, קיבל המתווה ביקורת קשה.

מובילי 'כוח קפלן' על הצעת הפשרה של יו"ר ההסתדרות: "דרישות המחאה לא השתנו מהרגע הראשון: גניזת החקיקה והקביעה ששינויי עומק בשיטת המשטר ייעשו רק בהסכמה רחבה. פשרות שבסופן ישראל הופכת לדיקטטורה רעות יותר מהכרעה. מדובר בהצעה שכל מהותה היא החזרת העבריין דרעי לשולחן הממשלה ולא בהכרח תמנע פיטורין של שומרי סף ובכירים בשירות המדינה אם לא יתיישרו לפי גחמות של פוליטיקאים."

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי אמרה על מתווה: "אין פשרה על הדמוקרטיה. המיליונים שיוצאים שבוע אחר שבוע להפגנות, עשרות האלפים שישנים באוהלים לא מוכנים לחיות במדינה שמוגדרת "חצי דיקטטורה". המתווה המונח על השולחן הוא פתח אדיר לשחיתות, לפוליטיזציה של מערכת המשפט ולהגברת הסיכון לפגיעה בזכויות אדם ולכן אסור להסכים לו. אם הליכוד מנהל מו"מ – הוא כנראה מתחיל להבין את גודל האיום שמרחף על הממשלה שלהם. גניזת החקיקה והשלכתה לפח האשפה של ההיסטוריה היא הדבר היחיד הנדרש כעת. כל יתר ההצעות נועדו לשמש כזריקת הרדמה למחאה וחובה להתנגד לכך."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהליכוד נמסר בתגובה: "ההצעה מטעם ההסתדרות, שזהה לחלוטין להצעת לפיד, היא קבלה חד צדדית של עמדת האופוזיציה כפי שהיא הייתה מתחילת הדרך. ההצעה מעקרת לחלוטין את התיקון בנושא הסבירות ומחייבת ויתור מוחלט על כל שאר מרכיבי הרפורמה. אנחנו ממשיכים לעשות כל מאמץ לפשרה אמיתית ומצפים שכל הצדדים יתגייסו ברצינות למאמץ זה ולא יחזירו אותנו לנקודת ההתחלה."

הליכוד - בנימין נתניהו - אופיר אקוניס - אבי דיכטר - שלמה קרעי - גדי יברקן - יולי אדלשטיין
ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button