מבזקיםפוליטי / מדיני

נשיא המדינה לשעבר: "יש רק אדם אחד שיכול למנוע ממדינתנו את האסון"

נשיא המדינה לשעבר, ראובן (רובי) ריבלין, נשא לפני זמן קצר (ראשון) דברים על במת המחאה של 'התנועה לאיכות השלטון וצנחנים למען הדמוקרטיה', בירושלים.

בפתח דבריו אמר הנשיא לשעבר: "באתי כדי להשתתף עם עמינו, כדי שנינצל מרגע רע, שכמותו לא היה מקום המדינה. תפקידינו לראות האם נוכל ב24 השעות הקרובות להציל את המדינה הנפלאה שלנו. זכיתי לראות בקום המדינה בה' באייר התש"ח. כנער חילקתי מים ללוחמי ירושלים. אהבתי את המדינה וראיתי בפלא של הקמתה. בכל יום עצמאות אני בוכה משמחה על שנכדי רואים את הנפת דגלינו כדבר מובן מאליו."

עוד אמר: "בניסוח מגילת העצמאות השתתפו כולם, מכל צידי המפה הפוליטית- הסופר עגנון, הרב הרצוג, הפרופ' קלוזנר ואבי פרופ' ריבלין. על אף חילוקי הדעות הרבים, הם הבינו שעם ישראל חייב לחיות, ואיש לא יפריע לו לחיות כי עם ישראל חי. שופטי בית המשפט התייחסו למגילת העצמאות כאל החוקה הלא כתובה שלנו, ופסקו בהתאם לכתוב במגילה. גם 120 חברי כנסת לא יוכלו לשנות את מדינת ישראל מלהיות מדינת הלאום של העם היהודי, בה יש זכויות שוות לכל האזרחים. המדינה שלנו נבנתה כיהודית ודמוקרטית, ואפילו 120 חברי כנסת לא יוכלו לשנות זאת. יש להגיד גם את המובן מאליו- לא כל ביקורת היא הסתה- לא על מערכת המשפט, ולא על הכנסת והממשלה. צריך שתהיה ביקורת גלויה, כזאת המקיימת שיח ולא כזאת שעושה סלטים לפני הארוחה. ביקורת שמנסה להלך אימים סופה שתחליש את שלושת הרשויות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמר: "אני אמנם נשיא לשעבר, אך המדינה לעולם לא תהיה מדינה לשעבר. אני מבקש מכם להצטרף לבקש לבקשת הסליחה שאני מבקש מהלוחמים והטייסים הנפלאים שלנו- לטובי בנינו לא היה מגיע לשמוע את הביקורת המכוערת שהוטחה בהם. ברגע של פקודה הם כולם יתייצבו ויעשו כל שביכולתם כדי לשמור על המדינה שלנו. המשבר היום הוא ללא ספק חמור וממשי, יש רק אדם אחד שיכול למנוע ממדינתנו את האסון, וזהו בנימין נתניהו. אני פונה לנתניהו ומבקש ממנו שהוא, כמי שרואה את עצמו כמנהיג יהודי שגדול אולי כמו משה רבינו, הצל את העם הזה, ומנע מלחמת אחים. עצור את החקיקה."

ראובן רובי ריבלין
ארכיון. צילום: מיכל פתאל

Back to top button