צרכנות

ככה תעצבו את חדר השינה בצורה מעניינת

ממלכת השינה של הבית היא היעד בסביבת המגורים בו אנחנו מוצאים את השלווה המבוקשת וכדאי להשקיע בתכנון ובעיצוב חדר השינה צעד אחר צעד בדרך להשגת המראה האטרקטיבי המבוקש.
לפניכם מדריך תמציתי קצר ממוקד ומעשי בדרך לעיצוב חדר שינה משגע בקונספט שתאהבו, תוך שימת דגש על אסתטיקה ופרקטיות שמשתלבות יחדיו. מבחירת המיטה ועד האביזרים המשלימים. צרו לכם מקום שתיהנו לפקוח ולעצום בו עיניים, יום אחר יום.

מיטת יוקרה – המלכה של חדר השינה

התחילו את הפרויקט העיצובי שלכם בבחירת הצבעוניות של החלל ופלטת הגוונים המועדפת.
שאלו את עצמכם: האם תרצו את החלל רך ומזמין או יותר דרמטי, אולי באמצעות קיר כוח דומיננטי בצבע המנוגד ליתר הגוונים או בעל טקסטורה מיוחדת.
לרוב קיר זה יהיה הקיר שנגדו תוצב המיטה, שהיא הפריט המרכזי בחדר והיא זו שקובעת את הטון ומכתיבה את האישיות של החלל.
מיטות יוקרה בעלות כוח ועוצמה לתרום בנוכחותן לחלל ומביאות עמן מגוון רחב של תכונות ויתרונות, החל ממראה שאי אפשר לעמוד נגדו בשלל סגנונות – מינימליסטי, מפואר, בריפוד של קטיפה או בקונסטרוקציה היקפית דקורטיבית ועד עיצובים בלתי שגרתיים, כולל גרסאות עגולות במיוחד ריהוט תוצרת איטליה בעל תכונות ללא תחרות כמו איכות חומרי הגלם ועיצובים מרהיבים ביופיים.
חפשו מיטה שתתאים במידותיה לגודל, אך גם תשרת אתכם בנאמנות מאספקט של מרחב שינה ועד נוחות מקסימלית, חומרי גלם בעלי תוחלת חיים ארוכה ועיצוב מרשים.
בעת תכנון ומלאכת עיצוב החדר, התייחסו במיוחד לאלמנטים בעיצוב של מיטות יוקרה שמשחקים תפקיד חשוב כמו משענת ראש מרופדת מעור או מבד נעים, רגליים דקורטיביות שמרימות את המיטה למעלה, ארגז מצעים רחב ידיים ועוד.
התייחסו לנושא של חיבור מאוזן ונכון בין חומרים כמו קונסטרוקציה מעץ ביחד עם ריפוד וכן אלמנטים משדרגים כמו משענת קפיטונאז' בסגנון אצילי אירופאי של פעם או הצורניות של משענת הראש ביחד לממדים של המיטה. 

Photo by Chastity Cortijo on Unsplash

לא על המיטה לבדה

מלבד המיטה כדאי להתייחס לפריטי העיצוב המשלימים שממלאים את החלל. למשל, ארון בגדים שלא יתפוס מקום רב במיוחד בחללים צרי מידות, ומצד שני יוכל לשרת אתכם בנאמנות מבחינת אמצעי ופתרונות אחסון. אפשר לחדרים קטנים יחסית לבחור ארונות עם דלת הזזה על פני דלת כנף נפתחת החוצה. כמו כן, להוסיף גם פינת טואלט או שידת איפור או מראה גדולה שמוצבת לצד המיטה לצורך התארגנות וכן פתרונות אחסון המתפקדים כאובייקטים עצמאיים בחלל דוגמת ספסל ישיבה ואחסון או שידת נעליים נפרדת, מתלה לתליית כובעים ומעילים. אל תשכחו פתרונות אחסון כמו שידות צד או שידה לטלוויזיה אם היא לא תלויה או אינה מקובעת לקיר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הלבשת החלל ושדרוגו

המיטה עצמה בעלת נוכחות משמעותית ואולי תרצו גם להוסיף לה מרקם נוסף או צבעוניות באמצעות פריטי טקסטיל כמו מצעים, שמיכה, כיסויי מיטה, כריות דקורטיביות שיוסיפו נגיעות ססגוניות וקסומות למרחב הכולל.
חשבו גם על נושא התאורה שבעל חשיבות רבה וכן על פריטים דקורטיביים משלימים כמו יצירות אמנות, ואזות מסוגננות, עציצים, שעונים יפים, שטיח למרגלות המיטה, ידיות מעוצבות לדלתות, משרבייה מעץ או אולי מדפים מרחפים לתלייה על הקירות, וילונות אווריריים שיוצרים מעטפת למסגרת של החלונות .

בעת תכנון חדר השינה, בחרו מלכתחילה לרכוש ריהוט אצל חברת עיצוב מובילה, שמייבאת ריהוט תוצרת חוץ מאיטליה, שנחשבת למעצמת עיצוב ושם נרדף לאיכות בכל הנוגע לריהוט לבית ולחדרי שינה בפרט. תוכלו לבחור בין דגמים או לבצע התאמות אישיות בהתאם לחלל הנתון ולצרכים ולרצונות האישיים שלכם. 

Back to top button